HelloFresh FAQ

Op deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen voor de HelloFresh sponsoractie. Mocht u na het lezen van de veelgestelde vragen nog steeds onbeantwoorde vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op via hellofresh@sponsorvisie.nl of bel met 020-3080647.

[av_toggle_container initial=’0′ mode=’toggle’ sort=’true’]
[av_toggle title=’Waar vind ik promotie banners, teksten en posters voor op onze club website?’ tags=’promotie, content’]
Banners voor op de website worden door SponsorVisie aangeleverd. Deze dienen op de homepage te worden geplaatst. Het betreft speciale banners. Deze banners kunnen op elk gewenst moment door HelloFresh worden aangepast. Hierdoor kan worden ingespeeld op de actualiteit zonder dat de webmaster steeds aan de slag hoeft. Bestaande relaties van SponsorVisie maken al gebruik van deze banners voor hun sponsors. De advertentie van HelloFresh zal tussen de advertenties van de andere sponsors worden getoond.

Overige promotiemiddelen worden gedurende het seizoen aangereikt aan de contactpersoon en beschikbaar gesteld op www.sponsorvisie.nl/hellofresh-promotie
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Hoe plaats ik de HelloFresh banners op de website van mijn vereniging?’ tags=”]
Ten behoeve van de sponsoringactie van HelloFresh dient op de website een advertentiebanner geplaatst te worden. Hierbij is er een verschil tussen bestaande relaties van SponsorVisie en verenigingen die geen relatie zijn van SponsorVisie.

Relaties van SponsorVisie

Bestaande relaties van SponsorVisie hoeven niets te doen. De banner zal binnenkort op uw website verschijnen, zoals bekend kunt u zelf via het beheersysteem bepalen waar de banner op de website zichtbaar wordt.

Geen relatie van SponsorVisie

​Bent u geen relatie van SponsorVisie dan dient u er zelf voor te zorgen dat de banner op de website geplaatst wordt. Dat dient te gebeuren door een iframe op de website te plaatsen. Het iframe kan zo groot en klein worden gemaakt als gewenst is, zo lang de breedte-hoogteverhouding maar 6:5 is. Hierdoor kan deze altijd passend in de website geplaatst worden. In de onderstaande code zijn wij uitgegaan van een grootte van 300×250 pixels, zoals in de code ook terug te zien is.

Let op! Het is niet afdoende om de afbeelding uit de banner op de website te plaatsen. Door het iframe op de website te plaatsen kan HelloFresh de inhoud van de advertentie zonder dat u of uw websitebouwer hier iets voor hoeft te doen integreren. Dat scheelt alle partijen later heel veel werk.

Onderstaande HTML-code dient in de website geplaatst te worden. Maakt u gebruik van een website van AllUnited of LISA? Dan kunt u deze code gewoon doorsturen. Zij hebben ervaring met banners van SponsorVisie en weten hoe deze geplaatst moeten worden. Uiteraard is het wel handig om hen te laten weten waar u wilt dat de banner geplaatst wordt.

De campagne van HelloFresh start op 1 september. De banner dient dan ook voor deze datum geplaatst te zijn. Zou u daarvoor kunnen zorgen en ons per mail (hellofresh@sponsorvisie.nl) kunnen laten weten als de banner op de website geplaatst is?

Meer informatie over SponsorVisie

SponsorVisie zorgt voor meer sponsorinkomsten, meer aandacht voor de sponsors en minder werk. Inmiddels maken meer dan 250 verenigingen, waarvan meer dan 60 hockeyclubs gebruik van onze ondersteuning. Wilt u weten waarom en hoe wij dat doen? Neem dan contact met ons op. Bel ons op 020-3080647 of mail naar hellofresh@sponsorvisie.nl. Wij informeren u graag.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Hoe gaat een HelloFresh promotiemoment eruit zien? Wat is de impact voor de leden en bezoekers van mijn club (promotieteam, stand, etc)? ‘ tags=’impact, promotie’]
Het doel van de HelloFresh sponsoractie is om de leden en bezoekers van de vereniging kennis te laten maken met de producten (gezonde boxen met groente en fruit) van HelloFresh.

Het HelloFresh promotieteam bestaat uit jonge dames en heren die met een kleine “stand” langs komen op uw club (zie onderstaande foto’s). Zij zullen aanwezigen op uw club informeren over de HelloFresh producten. Daarnaast bieden zij leden en bezoekers de mogelijkheid een of meerdere proefboxen te bestellen. Het lid krijgt in dat geval een cadeau: een sportief vest of een korting.

Dit alles gebeurt in een ontspannen setting, waarbij GEEN agressieve salestechnieken gebruikt worden. Ook zal HelloFresh geen flyers uitdelen (geen rondzwervend afval dus). HelloFresh wil mensen niet tot last zijn en zal daarom terughoudend en niet dwingend acteren.   

HelloFresh plant in overleg met uw vereniging een aantal promotiemomenten in, waarop de stand op uw vereniging aanwezig zal zijn. Het aantal promotiemomenten zal aan de hand van het succes en eveneens in overleg bepaald worden (tussen de 3 en 12 promotiemomenten). Ook bepaalt u in overleg met het promotieteam de locatie van de stand op uw club. Dit kan zowel binnen als buiten uw clubhuis zijn (vanzelfsprekend ook afhankelijk van de weersomstandigheden).

Al met al dus een actie die vriendelijk is naar uw leden en die door haar gezonde karakter ook nog eens een positieve uitstraling heeft op uw vereniging.

HelloFresh stand nieuw - voorkant HelloFresh-stand(1) IMG_0622 Push 25-4-2015 HUH Push 26-4-2015 KA Push 26-4-2015 KES
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Worden er op de vereniging flyers uitgedeeld door HelloFresh? ‘ tags=’promotie, impact’]
Nee. HelloFresh zal geen flyers uitdelen. Op de stand van HelloFresh is wel informatie beschikbaar.

HelloFresh wil mensen niet tot last zijn en zal daarom terughoudend en niet dwingend acteren.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Wordt er voedsel uitgedeeld door HelloFresh op de club? Er mogen bij ons geen zelf meegenomen consumpties worden genuttigd. ‘ tags=’impact, promotie’]
Nee. HelloFresh deelt niets uit tijdens de promotiedagen.

Er komt een stand met een aantal jonge dames of heren (waarschijnlijk twee) die uitleg geven over de diensten van HelloFresh. Geïnteresseerden kunnen een proefabonnement afsluiten waarbij ze boxen met verse groenten en fruit thuisgestuurd krijgen. De uitbater op de vereniging ondervindt hier dus geen hinder van.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Hoe vaak komt HelloFresh bij ons promoten op de club?’ tags=’impact, promotie, planning’]
Het HelloFresh promoteam zal uw club minimaal 4 en maximaal 12 keer bezoeken. HelloFresh zal alle promotiemomenten plannen in overleg met de club. Het precieze aantal promotiemomenten is afhankelijk van de resultaten. Uiteindelijk heeft zowel uw club als HelloFresh er belang bij dat deze actie succesvol is. Bij goede resultaten komt HelloFresh vaker langs, bij slechte resultaten minder vaak. Dit gebeurt dus altijd in goed overleg.

Ter indicatie gelden de volgende aantallen promotiemomenten:

  • Meer dan 2000 leden, 7 tot 12 weekeinden
  • Meer dan 1000 leden 5 tot 9 weekeinden
  • Meer dan 500 leden 3 tot 6 weekeinden

[/av_toggle]
[av_toggle title=’Kunnen wij de overeenkomst voortijdig beeindigen als de actie niet leidt niet het gewenste resultaat?’ tags=’impact, overeenkomst’]
Neem altijd direct contact op met Sponsorvisie of HelloFresh als je niet tevreden bent over het verloop van de actie. Wacht daar niet mee. Zowel de vereniging, als HelloFresh en SponsorVisie zijn gebaat bij een goed resultaat. HelloFresh streeft ernaar om een positief en gezond imago te koppelen aan hun merknaam. Ze zullen er dan ook alles aan doen om een positief gevoel achter te laten bij de leden van de vereniging.

Mocht je desondanks de actie voortijdig willen beëindigen, dan is dit geen probleem. De campagne is opgedeeld in drie periodes. Er zal in goed overleg met de club besloten worden in welke periode de overeenkomst wordt beëindigd.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Kan HelloFresh langskomen op ons evenement? Onze club organiseert binnenkort namelijk een toernooi / lustrum / opening nieuw clubhuis.’ tags=’promotie, planning’]
Dat is (wellicht) mogelijk.

HelloFresh plant zelf de promotiemomenten in overleg met de clubs. Zij proberen daarbij natuurlijk zoveel mogelijk rekening te houden met ieders wensen. Zowel de club als HelloFresh hebben er baat bij als de actie succesvol is, dus zullen zij er alles aan doen om bij soort evenementen langs te komen.

Wilt u ons via hellofresh@sponsorvisie.nl zo snel mogelijk laten weten wanneer uw evenement plaatsvindt en ter gelegenheid waarvan het is? HelloFresh neemt dan snel contact met u op.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Wat voor trainingsmaterialen zitten er in het gratis starterspakket?’ tags=”]
Zoals in de overeenkomst staat ontvangt uw club bij deelname aan de HelloFresh sponsoractie, naast de financiële sponsorvergoeding, een starterspakket met bidons, bidonkratten en hesjes. De waarde en inhoud van dit pakket zijn evenals de financiele vergoeding afhankelijk van het ledenaantal van uw vereniging.

  • Meer dan 500 leden -> pakketwaarde +/- €350
  • Meer dan 1000 leden -> pakketwaarde +/- €450
  • Meer dan 2000 leden -> pakketwaarde +/- €550

Inhoud van de starterspakketten

Onderstaand vindt u een overzicht van de inhoud van de gratis starterspakketten, gebaseerd op het ledenaantal van uw vereniging. Vanwege logistieke redenen is het niet mogelijk om de inhoud van het pakket naar eigen behoefte te wijzigen.

  • Meer dan 500 leden -> 50 hesjes, 60 bidons, 3 kratten
  • Meer dan 1000 leden -> 60  hesjes, 75  bidons, 4  kratten
  • Meer dan 2000 leden -> 75  hesjes, 100  bidons, 5  kratten 

[/av_toggle]
[av_toggle title=’Vanaf wanneer zijn de gratis trainingsmaterialen beschikbaar? Ik wil deze graag ontvangen voor de start van het nieuwe seizoen.’ tags=’planning, sponsorvergoeding’]
Volgens de planning zullen de trainingsmaterialen beschikbaar zijn vanaf 1 september 2015. HelloFresh streeft er naar de trainingsmaterialen zo snel mogelijk te leveren.

Update 21 september 2015:
Vanwege oponthoud bij de douane is bij 30 clubs het pakket afgelopen niet bezorgd. Het pakket zal nu aankomende zaterdag bezorgd worden.  

Update 11 september 2015:
In overleg met verenigingen is besloten de zending op zaterdag te laten leveren. Beoogde afleverdatum is nu vastgesteld op zaterdag 19 septmber

Update 10 september 2015:

De tweede batch starterspakketten zal volgende week maandag of dinsdag verstuurd worden. Dus het zal waarschijnlijk woensdag (16-9) geleverd worden.  
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Welk welkomstcadeau krijgen onze leden als ze klant worden bij HelloFresh?’ tags=”]
Wanneer leden van uw club tijdens de HelloFresh sponsoractie besluiten om klant te worden van HelloFresh, dan ontvangen zij een welkomstcadeau, te weten een Adidas T12 team jacket (zie onder). Vanaf januari ontvangen nieuwe HelloFresh klanten het Adidas T16 team jacket (nieuwe lijn).

adidas vest
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Wij zijn een onderdeel van een omnivereniging. Tellen de leden van andere onderdelen ook mee voor de gegarandeerde sponsorvergoeding? ‘ tags=’sponsorvergoeding’]
Nee. We gaan enkel uit van het aantal hockeyende leden volgens de lijst van de KNHB (peildatum 31-10-2014).

Wel tellen de eventuele extra verkochte boxen mee voor de variabele sponsorvergoeding. De reden hiervoor is dat HelloFresh zich bij deze actie richt op één doelgroep: hockeyers. Daarnaast houdt dit het aanbod simpel en duidelijk.
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Ik wil de overeenkomst graag ondertekenen en inscannen, maar ik heb geen scanner. Wat nu?’ tags=’overeenkomst’]
Beschik je over een smartphone met camera? Onderteken de overeenkomst dan en maak simpelweg een foto. Deze kun je direct vanaf je telefoon mailen naar hellofresh@sponsorvisie.nl .

PRO tip:

  • Download de DocScanner App: Scan documenten met je smartphone en upload ze direct naar je Google Drive, Dropbox of iCloud.
  • Android gebruikers: Je kunt de Google Drive App gebruiken op je telefoon om direct een scan te maken van het document (druk op het plus teken en dan scannen.). Je hebt het document dan meteen digitaal in je Google Drive.

[/av_toggle]
[av_toggle title=’Beschikken jullie ook over referenties? ‘ tags=’referenties’]
Jazeker! Een aantal verenigingen heeft afgelopen seizoen meegedaan aan een pilot met HelloFresh. Zij zijn erg positief over deze pilot:

Push heeft als één van de 6 clubs meegedaan met de pilot van HelloFresh vorig seizoen. De campagne was geslaagd, en werd door onze leden goed ontvangen.  Vandaar dat wij ook komend seizoen graag weer meedoen”

Frank Kiliaan

Bestuurslid Commerciële Zaken

BHV Push
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Wanneer vindt de eindafrekening en uitbetaling van de variabele beloning (bonus) plaats?’ tags=”]
HelloFresh  zal  direct na 1-7-2016 de verkoop per club gaan berekenen. De eindafrekening ontvangt de vereniging in de loop van augustus. Eind juli zal, indien van toepassing, de volledige variabele vergoeding (bonus) zijn overgemaakt aan SponsorVisie. SponsorVisie zal u vervolgens verzoeken een factuur te sturen voor de toegekende variabele vergoeding. Deze wordt vervolgens binnen 14 dagen na ontvangst van de factuur uitbetaald. 
[/av_toggle]
[av_toggle title=’Dienen wij een vergunning aan te vragen voor de HelloFresh sponsoractie?’ tags=’impact, overeenkomst’]
HelloFresh heeft tijdens het hockeyseizoen 2015-2016 met Nederlandse hockeyclubs een sponsorsamenwerking. Promotieteams van HelloFresh zullen dit seizoen regelmatig op de clubs aanwezig zijn. Omdat de promotieteams op het terrein van de hockeyclubs staan (priveterrein), is hiervoor geen vergunning nodig. 
[/av_toggle]
[/av_toggle_container]