SponsorMan mei 2017

De wervingstip van de SponsorMan: Op een mooie 2e Pinksterdag

“Op een mooie Pinksterdag”. U kent het lied van Jongewaard en Van den Heuvel vast wel. Maar wat doet de gemiddelde Nederlander op een mooie 2e Pinksterdag? Inderdaad Winkelen! Veel bedrijven, zoals autodealers, meubelboulevards en bouwmarkten zijn 2e Pinksterdag open. Dit communiceren ze vaak via diverse lokale media, maar waarom nog niet via uw club? U bereikt immers veel lokale mensen en dat is voor dergelijke bedrijven heel interessant, maar u zult ze op deze kans moeten wijzen.

Klik hier voor meer informatie

De aandachtstip van de SponsorMan: Nieuws

Veel clubs willen graag hun sponsors op de hoogte houden en sturen daarom de e-mailnieuwsbrief van de club. De inhoud van deze nieuwsbrief is echter bestemd voor leden en het grootste deel van de informatie is dan ook niet interessant voor sponsors. Het gevolg hiervan is dat u uw doel niet bereikt: de sponsor zal de nieuwsbrieven na een paar keer niet meer lezen. Ook niet als u echt iets interessants te melden heeft. Informeer daarom uw sponsors apart. Stuur ze een paar keer per jaar een speciale sponsornieuwsbrief. Het maken van een nieuwsbrief klinkt als veel werk, maar door een aantal vaste rubrieken te hanteren is dit zo geregeld. Bent u wel eens in het nieuws met uw vereniging? Verzamel deze berichten, zet de koppen in de “In het nieuws”-rubriek in de sponsornieuwsbrief en laat ze doorlinken naar de volledige nieuwsberichten op uw website. Samen met het sponsorinterview, waar wij u al eerder een format voor stuurden en een mooie actiefoto is uw periodieke sponsornieuwsbrief al zo goed als compleet.

Klik hier voor meer informatie en nog meer voorbeeldrubrieken.

Crowdfunding: door het hele land nieuwe workshops

Via Crowdfunding voor clubs is inmiddels meer dan € 1.300.000,- opgehaald en is daarmee verreweg het grootste crowdfundinplatform in de sport. Steeds meer clubs weten Crowdfunding voor clubs te vinden en maken gebruik van hun ‘crowd’. Wilt u ook weten wat crowdfunding voor uw vereniging kan betekenen en hoe u het effectief inzet? Kom dan naar een van onze workshops! Heeft u al een concreet doel voor een crowdfundingactie, vraag dan een no-cure-no-pay crowdfundingplatform aan en wij helpen u naar een succesvolle campagne met ondersteuning op afstand en diverse voorbeeldcases en plannen van aanpak voor verschillende doelen.

Klik hier voor een overzicht van de workshops

Klik hier om zelf met crowdfunding aan de gang te gaan

Gratis of goedkoper crowdfunden voor Mentale training, LED-verlichting en Trainingsmaterialen

Ook steeds meer bedrijven gebruiken crowdfunding om hun product of dienst te financieren. Zo kan je bij Oostendorp BV voordelig crowdfunden voor LED-verlichting, kunnen voetbalclubs gratis crowdfunden voor materialen voor het nieuwe pupillenvoetbal en stelt Skerpe jeugd clubs in staat om een mentaal ontwikkelingsprogramma voor de jeugd te crowdfunden.

Klik hier voor het demoplatform van Oostendorp BV

Klik hier voor het demoplatform van ING voor het Pupillenvoetbal

Klik hier voor het demoplatform van Skerpe Jeugd

De nieuwe logobalk. Heeft u hem al?

We hebben een nieuwe vormgeving van de logobalk gemaakt. De nieuwe vormgeving is rustiger voor het oog, met touchscreen te bedienen en daarmee weer helemaal klaar voor de toekomst. Een voorbeeld van deze sponsorbalk is te vinden op www.xenios.nl. Wilt u ook deze sponsorbalk op uw website integreren dan kan dat waarschijnlijk zonder tussenkomst van uw websitebouwer worden geregeld. Een mailtje naar support@sponsorvisie.nl is genoeg en er zijn geen extra kosten aan verbonden.

Meld u aan voor de SponsorMachine

SponsorVisie zorgt ervoor dat er meer aandacht dan ooit naar uw sponsors uitgaat. Wist u dat sinds kort ook activatiemails op basis van branche aan uw sponsors sturen? Zo hebben wij onlangs horeca- en uitzendbedrijven gewezen op de mogelijkheid om via uw club vakantiekrachten te werven en ontvangen evenementenlocaties zoals de bowlingbaan, het kartcentrum en het restaurant deze maand een mail met de vraag of zij een speciaal aanbod voor teamuitjes via de club onder de aandacht willen brengen.

Vorige maand liet naar aanleiding hiervan bijvoorbeeld Van der Valk hotels aan De Graspiepers weten graag hun vacatures te willen communiceren en benieuwd te zijn naar de kosten. Dat is nog eens een warme lead!

Geheel automatisch en de extra inkomsten komen ten goede aan uw club! Meldt u in dat geval aan door een e-mail te sturen naar: info@sponsorvisie.nl.

Mailing aan uw sponsors

Zoals u weet sturen wij een aantal keer per jaar een mail namens uw vereniging aan uw sponsors waarin wij uw sponsors wijzen op de kansen die actief sponsoren biedt. Vorige maand is het geplande bericht vanwege de lancering van de SponsorMan niet verzonden en dat zullen wij volgende week alsnog doen. U vindt dit bericht via de volgende link: Sponsortip: Maak het uzelf makkelijk Indien u bij ons heeft aangegeven dat de mails niet aan uw sponsors dienen te worden verzonden zal dit uiteraard niet gebeuren. Het staat u vrij om onze tips zelf aan uw sponsors te verzenden. Komt u hier niet aan toe? Dan is het wel zo makkelijk als wij uw sponsors elke maand namens u de tip toesturen. Meldt u in dat geval aan voor de mailservice door een e-mail te sturen naar info@sponsorvisie.nl.

Extra informatie via Social Media?

Klik hier om ons te liken op Facebook

Klik hier om ons te volgen op Twitter

En blijf op de hoogte!