Blogs SponsorVisie

Lang leve de sportclub!

Nederland heeft een uniek sportklimaat. In de internationale topsport presteren we uitzonderlijk goed. De organisatiestructuur van de sport in Nederland wordt hiervoor vaak als oorzaak genoemd. Volgens mij is dat helemaal terecht.

 

Homepage afbeelding sponsorvisie

In 9 stappen naar een blaashal voor zaalhockey

Elke winter is het bij veel hockeyclubs een hoofdpijndossier... De zaalplanning en zaalhuur. En voor veel ouders zijn de 'thuiswedstrijden' in een zaal op 20 kilometer afstand van de club en de traningen op allerlei verschillende locaties een ergenis. Vandaar dat heel veel clubs de mogelijkheden onderzoeken van een blaashal op eigen terrein. Een fikse investering, maar met een hoog rendement. Stel... U wilt ook de mogelijkheden van een blaashal onderzoeken. Waar begint u dan?

 

Nederlandse sportclubs kunnen miljoenen besparen

Elke sportclub met een lopende financiering, bijvoorbeeld een hypotheek voor een kunstgrasveld of de bouw van de kantine, zou de bestaande lening nu moeten herfinancieren door middel van het uitgeven van obligaties. Lees in onze blog hoe je dat kunt doen!

 

Nieuwe sponsors werven. Waar begin je?

Je wilt graag nieuwe sponsors aan je club verbinden, maar waar begin je? Hoe kom je aan potentiële sponsors en hoe bepaal je welk bedrijf je gaat benaderen? Wij leggen het uit in onze blog!

 

2 vliegen in 1 klap: overheid en gemeente, ga toch sponsoren!

De overheid ondersteunt  sportverenigingen met subsidies met als doel het lokale sportaanbod in stand te houden. Door de recente bezuinigingen is hier bij veel gemeenten flink het mes in gegaan. Logisch. In crisistijd moet iedereen het met wat minder doen.

5 redenen waarom de ING pitch superslim is

De amateurclubs moesten met een pitch bij de ING duidelijk maken waarom de ING juist hen zou moeten sponsoren en wat hun tegenprestatie zou zijn. Een super slimme campagne. Maar waarom eigenlijk?

In communicatie is duidelijkheid belangrijk. Plaats dus 1 boodschap tegelijk. Benoem niet in 1 advertentie uw 5 producten, maar maak voor elk product een aparte advertentie. Hierdoor spreekt u de gebruiker veel gerichter aan.

Sponsoring 2.0 van exposure naar impact

Het bord langs het veld biedt zichtbaarheid, met een mooi woord exposure. Bij een lokale vereniging is dit echter schijn. Maar hoe pak je het dan wel aan?

In communicatie is duidelijkheid belangrijk. Plaats dus 1 boodschap tegelijk. Benoem niet in 1 advertentie uw 5 producten, maar maak voor elk product een aparte advertentie. Hierdoor spreekt u de gebruiker veel gerichter aan.