Sponsortip 20: Relevantie

Zoals u weet sturen wij een aantal keer per jaar een mail namens uw vereniging aan de sponsors waarin wij de sponsors wijzen op de kansen die actief sponsoren biedt. Hierbij de tip van deze maand:

Relevantie

Uw advertentie op de website van de vereniging of op het scherm in de kantine heeft een heel interessant bereik: een heel specifieke groep mensen (sporters) uit de directe omgeving. Maar als zij op de club zijn, of op de website van de club surfen, zijn zij niet op zoek naar uw advertentie. Hoe zorgt u dan dat u toch de aandacht trekt? Het toverwoord is relevantie.

Op het moment dat uw uiting relevant is voor de kijker, trekt deze automatisch meer aandacht en vergroot het dus de effectiviteit. Inspelen op de actualiteit (Sponsortip 17: Speel in op het seizoen) en je verplaatsen in de doelgroep (Sponsortip 8: Verplaats u in uw doelgroep) zijn hierbij heel erg interessant. Een verzekeringsadviseur kan op een golfclub prima adverteren met een verzekering voor golfmateriaal, maar op een voetbalclub is een actie “Goed verzekerd met uw jeugdteam de weg op? Scoor een gratis inzittendenverzekering bij uw autoverzekering” veel relevanter.

Heeft u hem? Waarschijnlijk wel, maar als u ideeën of advies nodig heeft neem dan gerust contact met SponsorVisie op via support@sponsorvisie.nl. Wij denken graag met u mee en het is kosteloos. Een mooie service van uw club.

Bekijk ook onze vorige tips: