De aandachtstip van de SponsorMan: Kerstgroet
Het is meestal niet heel ingewikkeld om aandacht te geven en soms ligt het zelfs heel erg voor de hand. De traditionele Kerstgroet is hier een voorbeeld van. Toch is het hier ook niet al te ingewikkeld om wat extra’s te doen. Bijvoorbeeld door een leuke video te maken. Grote voetbalclubs doen dit al jaren, maar ook lokale verenigingen weten dit medium inmiddels goed te gebruiken.
Voorbeelden
Een dergelijke video hoeft niet al te veel om het lijf te hebben. Zelfs professionele voetbalclubs en -spelers doen het met een vrij eenvoudige video. Kijk bijvoorbeeld de video van Messi en Suarez vorig jaar.
Of van een paar jaar terug. Deze videoboodschappen uit 2011 zijn inmiddels al behoorlijk gedateerd.
Als lokale club kan dit ook heel leuk en eenvoudig. Be Quick 1887 gaf 2 jaar geleden al het goede voorbeeld.
De gouden tip
Als u specifiek uw sponsors in het zonnetje wilt zetten dan is het leuk om de video te eindigen met een beeld waarin alle sponsors met naam genoemd worden, of nog mooier om ze allemaal met naam te noemen in de video.
Iets bewerkelijker is om bij de sponsors langs te gaan en hen een kerstgroet te laten inspreken, zoals de Amsterdammers kennen van de eigen nieuwszender AT5. Ook kan het heel leuke resultaten hebben om de hele vereniging en in het bijzonder de jeugdleden te vragen een leuke Kerst- of nieuwjaarsgroet in te laten sturen en hier vervolgens een compilatie van te maken.
Heeft u een leuke Kerstgroet gemaakt. Deel deze dan met De SponsorMan door een mailtje te sturen naar sponsorman@sponsorvisie.nl. Dan zullen wij hem zeker delen via sociale media!
Waardering
Hoe dan ook levert een Kerstgroet u waardering op van uw sponsors en komt u hiermee positief onder de aandacht. Een absolute aanrader dus.
Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?
Wilt u elke maand de tips en trucs van de SponsorMan ontvangen? Neem dan contact op via sponsorman@sponsorvisie.nl.