Aandachtstip Coronacrisis: Aandacht in moeilijke tijden

Gelukkig hebben we een aantal mooie voorbeelden voorbij zien komen. Clubs mailen hun sponsors om ze een hart onder de riem te steken in deze moeilijke tijden en te vragen of ze iets kunnen betekenen. Er zijn zelfs clubs die alle sponsors even bellen. Als dat niet haalbaar is, is een mailtje toch het minste wat je kan doen? Mocht je dit nog niet gedaan hebben, dan vind je een voorbeeldbrief hieronder. Gewoon even doen! Juist de dingen die je doet die de sponsor niet verwacht maken de meeste indruk.

Voorbeeldmail

Onderwerp: Hart onder de riem

Beste sponsor,

Normaal bent u er altijd voor ons. Wij proberen er nu ook voor u te zijn.

Het is een heel onzekere tijd: 1,50 meter afstand, de club is dicht, kinderen kunnen niet naar school, ouderen kunnen niet bezocht worden en zijn eenzaam, zorgen over werk of bedrijf, of zelfs iemand uit de directe omgeving ziek, of erger nog. Iedereen wordt geraakt.

Gezondheid is natuurlijk het belangrijkste, maar we hopen ook uw bedrijf gezond blijft.

Juist in deze onwerkelijke situatie willen wij u graag een hart onder de riem steken en ons een goed partner tonen.

Zo vragen wij al onze leden om juist te kijken om onze (lokale) sponsors te helpen en juist nu bij u te kopen. Dat willen we natuurlijk graag aanvullen met specifieke informatie. Heeft u een speciaal product voor deze tijd, of een aangepaste dienst. Laat het dan weten, dan nemen wij dit mee in onze communicatie en plaatsen wij dit in ons SponsorPortaal. Hierdoor weten onze leden u ook in deze tijd te vinden.

We horen graag van u. Ook als u een andere behoefte, idee, vraag of suggestie heeft.

Namens de sponsorcommissie,

Met sportieve groet,

[Contactpersoon vereniging]

[Naam vereniging]

Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?