Aandachtstip SponsorMan: Rij direct even langs!

U kent ze wel: billboards langs de snelweg met uiteningen als: “McDrive 24/7 open. Volgende afslag.”. Via deze reclame zorgt dit bedrijf ervoor dat men weet dat ze in de buurt zitten en dat heel veel mensen de afslag nemen voor een tussendoortje. Als vereniging kunt u hetzelfde ook voor uw sponsors doen. Plaats een bord bij de uitgang van uw terrein en vermeldt hier de sponsors die in de buurt zitten. U kunt natuurlijk ook de achterkant van uw welkomstbord gebruiken. Dat is wel zo efficiënt!

Voor wie is dit interessant?

Om te bepalen of het voor bedrijven interessant is om op het bord te staan zijn eigenlijk twee factoren van belang:
– Is het bedrijf open als mensen het bord zien (‘s-avonds of in het weekend)?
– Zit het bedrijf in de buurt of heeft de lezer specifiek als doelgroep?

Bijvoorbeeld voor de volgende bedrijven kan deze insteek interessant zijn:

– Bouwmarkt: “Klustijd? Wij zitten om de hoek (500 meter)”.
– Pizzeria: “Geen zin meer om te koken”, € 5,- korting op uw bestelling”.
– Restaurant: “Honger? De lekkerste sparribs voor maar € 15,-“.
– Woonboulevard: “Nog een paar uur over? Kom inspiratie opdoen.”.
– Kledingwinkel: “Heb je ook zo’n zin in wat nieuws? Tot zo!”.
– Autodealer :”Tijd voor een proefrit! Ervaar de nieuwe… om de hoek!”.
– Autowasstraat: “Regen is de beste voorwas! Autowassen v.a. € 6,-“.
– Pretpark: “Zin om iets leuks te doen? Kom langs!”.
– Uitzendbureau: “Even niks te doen? Zoek een bijbaantje!”.

Een extra bijdrage of service?
Een dergelijke uiting kan je als service aan sponsors aanbieden, maar ik adviseer u hier een (bescheiden) extra bijdrage voor te vragen. Ook is het altijd handig om een sticker te plaatsen met  “Uw advertentie ook hier?”. Het zou zomaar kunnen dat een ander bedrijf, dat nog geen sponsor is, deze advertentievorm interessant vindt.

Mail aan uw leden
Als het bord gerealiseerd is maak dan een foto van de eerste advertenties en stuur onderstaand bericht aan uw leden en plaats het op social media. Sowieso leuk om elke week op social media een andere na-sport-advertentie te posten. Hierdoor krijgen de uitingen extra waarde.

Goodwill
Vergeet niet de sponsor zelf te ‘taggen’ en hen even persoonlijk te informeren dat u dit gedaan heeft. Dat levert zeker waardering op. Een kleine moeite toch?

Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?