Aandachtstip SponsorMan: Social Media

De aandachtstip van de SponsorMan: Sociale media

Waarschijnlijk is jullie organisatie actief op de sociale media en hebben jullie behoorlijk wat volgers. Jullie hebben namelijk een zeer betrokken doelgroep. Wist je dat je op meerdere manieren de aandacht voor je sponsors kunt vergroten via sociale media?

Meer traffic naar uw sponsors
Zo kan je sociale media ook inzetten om nog meer traffic naar jullie sponsors te krijgen. Zet iedere maand één actie van één van jullie sponsors in de spotlight via jullie sociale media. Bijvoorbeeld: “Nu 30% korting op winterbanden bij onze sponsor Jan de Autodealer. Klik hier voor deze en andere acties.“. En zorg dat de link verwijst naar het actieoverzicht op jullie website waar ook de acties van andere sponsors te vinden zijn. Dan hebben alle sponsors hier profijt van.

Vergeet niet de sponsor zelf te ‘taggen’ en hen even persoonlijk te informeren dat u dit gedaan heeft.

Goodwill
Ook is het leuk om elke sponsor een keer te bedanken via social media voor hun steun aan jullie organisatie. "Wij zijn superblij met de sponsoring van Accountantskantoor Pieterse, dé sportiefste acccountant uit de regio. Mede dankzij zijn sponsoring hebben wij extra trainingen kunnen verzorgen voor onze grootste talenten. Dus bij deze: Jan Pieterse, Bedankt!:
Als je de sponsor hier dan zelf in tagt zijn zij ook direct op de hoogte en kunnen ze het bericht zelf ook weer eenvoudig delen.

Dat levert zeker waardering op. Een kleine moeite toch?

Meer of minder traffic op uw website?
Wist je dat je via sociale media eenvoudig het bezoek op jullie website kunt vergroten? Maar ook dat verkeerd gebruik schadelijk kan zijn voor je eigen bezoekersaantallen? Dat is natuurlijk zonde. Met traffic op je eigen website kan je zorgen dat je mensen breder kan informeren en ben je de bezoeker niet 'kwijt', zoals dat op social media platforms wel gebeurt. Zorg daarom altijd dat je via sociale media interessante informatie introduceert, maar vervolgens zorgt dat je doorlinkt naar je eigen website waar de overige informatie staat.

Plaats dus niet meer hele hele wedstrijdverslag, maar alleen een introductie met een link naar het volledige verslag op de website. “Ons eerste heeft de derby na een spannende strijd weten te winnen. Klik hier voor het wedstrijdverslag”. En plaats niet alle foto’s op sociale media, maar toon een selectie op sociale media dat alle foto’s te vinden zijn op jullie website. Zo creëer je meer traffic op uw website en meer exposure voor uw sponsors. Simpel toch?

Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?