Sponsortip 3: Welk voordeel biedt u?

Het is belangrijk dat de sponsors ook daadwerkelijk voordeel halen uit de sponsoring van een club of vereniging. Op deze manier zullen ze namelijk langer verbonden blijven aan de vereniging en ontstaat er dus een win-win situatie: zowel de vereniging als de sponsor haalt voordeel uit de samenwerking. Om de sponsors hierbij te helpen zal er vanaf nu iedere maand een SponsorTip worden gegeven door de SponsorMan. U kunt deze tips doorsturen naar uw sponsors. Die zullen het waarderen dat er wordt meegedacht over het boeken van resultaten uit de sponsoring. Hierbij de tip van deze maand: Welk voordeel biedt u?

Bied voordeel aan lid of club: Laat anderen u helpen de effectiviteit te vergroten
Een vereniging is een geweldige doelgroep. De leden hebben veel interactie en kunnen elkaar in uw voordeel beïnvloeden. Daarnaast zijn er veel actieve leden die graag hun best doen om de club te helpen. Plaats dus een actie die een voordeel biedt aan het lid (leden krijgen 10% korting) of de club (bij elke nieuwe zakelijke klant via de club €250 in de clubkas) of liever nog beide. Dit zorgt ervoor dat leden uw actie onderling gaan promoten. Ook de sponsorcommissie heeft hiermee een reden om uw actie op allerlei manieren onder de aandacht te brengen.
Zet de vereniging dus voor u aan het werk: bied voordeel!

Het is handig om altijd 1 vaste actie te hebben die dit voordeel promoot. Deze kunt u dan afwisselend met actuele acties onder de aandacht brengen via het SponsorPortaal. U kunt ook altijd op de vaste actie terugvallen als u even niets actueels te communiceren heeft. Dat maakt het een stuk makkelijker om aan mijn vorige tip (Sponsortip 2: Wissel uw uiting regelmatig) te voldoen.

Tenslotte raad ik u aan om deze vaste actie ook in uw bedrijfsinformatie op uw bedrijfspagina op het SponsorPortaal vermelden.

Bekijk ook mijn vorige tips: