Sponsormail 9: Sponsortip 8: Verplaats u in uw doelgroep

Een club is een interessant marketingkanaal, juist om dat u er specifiek soort doelgroep rondloopt. De leden zijn mensen die in de directe omgeving wonen, winkelen en werken. Maar de leden hebben vaak ook een gelijksoortig profiel. Vaak kan de vereniging u informeren over de samenstelling van het ledenbestand. Wilt u uw advertenties effectiever maken, zorg dan dat u uw doelgroep kent.

Stel u heeft een vacature  voor receptioniste en u wilt hier kandidaten voor uitdagen zich aan te melden. Dan is het van belang een uiting te plaatsen die de kans op het bereiken van je doelstelling maximaliseert (zie tip 4). Bent u sponsor van een hockeyclub met veel jeugd (en veel ouders), dan is het slim om gericht op deze doelgroep te communiceren.

Dus niet: “Klik hier voor onze vacatures”, maar “Kinderen van school en tijd over? Parttime receptioniste gezocht!”.

Of u bent makelaar. Dan is het interessant om te adverteren met woningen die passen bij het ledenbestand van de vereniging. Breng dus woningen in de buurt onder de aandacht en bij een vereniging met veel gezinnen bijvoorbeeld specifiek eengezinswoningen.

Wist u trouwens dat mensen zich op de woningen oriënteren op prijs? Zorg dat u altijd in de titel van de actie een prijs benoemt.

“Eensgezinswoning met tuin, € 234.500,-“, is een uitstekende titel. Een sprekende afbeelding vergoot de effectiviteit van de actie. Zoals Sponsortip 7: Maak het uzelf makkelijk! al aangaf kunt u hier heel goed uw bedrijfslogo voor gebruiken, maar bij een woning is een foto van de woning natuurlijk wel zo handig. U kunt de afbeelding ook dynamisch maken. Dit stelt u in staat om meerdere foto’s van de woning tonen (zie: Sponsortip 6: Maak uw afbeelding dynamisch).

Bekijk ook onze vorige tips: