SponsorMan Januari 2024

SponsorMan werft tuincentra

De wervingstip van de SponsorMan: Tuincentra

Het voorjaar is in aantocht. De lente is dé tijd om iets aan de tuin te gaan doen. Wist je dat Nederlanders in 2022 meer dan 2 miljard uitgaven bij tuincentra? Dat is  gemiddeld ca. € 250,- per huishouden.

Nu je dit weet ken je ook de waarde van jullie ledenbestand voor het lokale tuincentrum. En je weet ongetwijfeld ook dat het in het weekend het drukst is in de tuincentra. Dit geldt wellicht ook voor jullie en veel mensen zullen beide activiteiten combineren in het weekend. Daarmee is je vereniging een ideale advertentielokatie voor het lokale tuincentrum.

Klik hier voor meer informatie

De aandachtstip van de SponsorMan: De sponsornieuwsbrief

Veel clubs willen graag hun sponsors op de hoogte houden en sturen ze daarom de e-mailnieuwsbrief van de club. De inhoud van deze nieuwsbrief is echter bestemd voor leden en het grootste deel van de informatie is dan ook niet geschikt voor sponsors. Het gevolg hiervan is dat je je doel niet bereikt: de sponsor zal de nieuwsbrieven na een paar keer niet meer lezen. Ook niet als je echt iets interessants te melden hebt. Informeer daarom je sponsors apart. Stuur ze niet vaker dan een paar keer per jaar een speciale sponsornieuwsbrief. Het maken van een nieuwsbrief klinkt als veel werk, maar door een aantal vaste rubrieken te hanteren is dit zo geregeld. Zijn jullie wel eens in het nieuws met jullie vereniging? Verzamel deze berichten, zet de koppen in de “In het nieuws”-rubriek in de sponsornieuwsbrief en laat ze doorlinken naar de volledige nieuwsberichten. Samen met het sponsorinterview, waar wij je al eerder een format voor stuurden en een mooie actiefoto is je periodieke sponsornieuwsbrief al zo goed als compleet.

Klik hier om verder te lezen

De Toolkittip van de SponsorMan: Het Jaarplan

We zijn fris het nieuwe jaar begonnen. Een goed sponsorbeleid is gericht op het tevreden houden van de sponsors en het versterken van de relatie. Daar is natuurlijk contact en aandacht voor nodig. Maar  hoe zorg je dat je dat, met de beperkte middelen en mankracht, organiseert en dat dit ook naar de toekomst toe is geborgd? Een jaarplan is hier een goed middel voor. In een overzicht van 1 A4-tje is duidelijk wat er wanneer moet gebeuren en hoeveel tijd hiervoor nodig is.

Klik hier om verder te lezen

Extra informatie via Social Media?

Klik hier om ons te liken op Facebook

Klik hier om ons te volgen op LinkedIn

En blijf op de hoogte!