SponsorMan december 2017

De wervingstip van de SponsorMan: Start-up Sponsorship

Wij zijn natuurlijk altijd voor u op zoek naar haakjes om nieuwe sponsors aan uw club te binden. De basis hiervoor is meestal de kans die communiceren via de vereniging biedt, maar zoals algemeen bekend is de ‘gunfactor’ toch vaak de basis van sponsoring. Deze maand is het gunnen zelf het haakje. U gunt de leden van uw vereniging ongetwijfeld een succesvol bedrijf en u kunt leden hier bij helpen. Zeker in de opstartfase. Dan is elke link die gelegd kan worden een kans en elke naamsbekendheid heel erg meegenomen. En wordt het bedrijf een succes dan is een hechte band gesmeedt. Vandaar dat wij het Start-up Sponsorship introduceren.

Klik hier voor meer informatie

De aandachtstip van de SponsorMan: De ‘Goed Nieuws-show’

In het kader van goed gejat… Tijdens onze aanwezigheid bij een businessclubbijeenkomst van SDVB uit Barneveld werden wij geconfronteerd met een heel leuk en positief fenomeen. De ‘Goed Nieuws-show’. Tijdens de aftrap van het evenement werden goede nieuwtjes van de club en van de businessclubleden gedeeld. In een paar minuten werden de positieve ontwikkelingen binnen de club afgewisseld met leuke nieuws van de sponsors. Nieuwe medewerkers, een geweldig project, een productintroductie, een nieuw bedrijfspand en de verlenging van een sponsorcontract passeerden de revue, allen vergezeld door een slide op het grote scherm. Het gevolg: breed gedragen enthousiasme en een leuke positieve sfeer.

Kortom: een leuke manier om je sponsors in het zonnetje te zetten. Is een sponsoravond nog te ver weg? Dan is het natuurlijk ook mogelijk om een ‘Goed Nieuws-brief’ per e-mail te versturen. Dat heeft hoogstwaarschijnlijk een minstens zo positief effect.

Klik hier voor meer informatie

Nieuws: Introductie Obligatieplan.nl is groot succes: RRC, AFC, AH&BC en HC de Mezen trappen af!

Vorige maand hebben wij in het Olympisch stadion in Amsterdam ons nieuwe product gelanceerd: Obligatieplan.nl. De reacties waren direct positief en de eerste club zetten inmiddels hun obligatie-acties in de steigers. Geweldig natuurlijk!  Maar natuurlijk niet zo gek als je weet dat het de vereniging tienduizenden euro’s gaat besparen.

Klik hier voor meer informatie

Fiscaal voordeel bij een lustrum

Vorig jaar, dit jaar of volgend jaar een lustrum? Profiteer dan van fiscaal voordeel door een Steunstichting SBBI op te richten. Voor particulieren die dan een donatie doen aan de vereniging voor een aan het lustrum gerelateerd doel, zoals een feest een activiteit of een verbetering aan het complex is, onder bepaalde voorwaarden, die donatie aftrekbaar van het belastbaar inkomen. Een gift van € 100,- kost in sommige gevallen dan maar € 48,-!

Klik hier voor meer informatie.

Resultaten SponsorMachine

Zoals u weet hebben dit seizoen de SponsorMachine in gebruik genomen. De SponsorMachine stuurt op een geschikt moment een mail naar een bestaande sponsor om te kijken of ze het leuk vinden om actief via de club te communiceren met als doel de sponsors beter te bedienen en eventueel ook meer inkomsten voor de club te genereren. Zo kregen reisbureaus onlangs een mail of een actie met wintersport of groepsreizen willen doen en zullen we volgend jaar ook zeker Black Friday meenemen. De eerste resultaten zijn veelbelovend, in bijna 10% van de gevallen wil een sponsor met het idee aan de gang en dat leidt natuurlijk tor veel moois. Bij MHC Almelo is het zelfs elke maand raak. Er hebben al drie sponsors positief gereageerd!

Wilt u dat ook uw sponsors automatisch worden geactiveerd? Stuur dan een mailtje naar sponsormachine@sponsorvisie.nl

De SponsorMachine is onderdeel van uw licentie van SponsorVisie en brengt geen extra kosten me zich mee.

Klik hier om ons te liken op Facebook

Klik hier om ons te volgen op Twitter

En blijf op de hoogte!