SponsorMan Februari 2020

SponsorMan werft tuincentra

De wervingstip van de SponsorMan: Tuincentra

Het voorjaar is in aantocht. De lente is dé tijd om iets aan de tuin te gaan doen. Wist u dat Nederlanders gemiddeld €179,- per huishouden uitgeven aan tuinartikelen en planten? (bron: Detailhandel.info)

Nu u dit weet kent u ook de waarde van uw ledenbestand voor het lokale tuincentrum. En u weet ongetwijfeld ook dat het in het weekend het drukst is in de tuincentra. Dit geldt ook voor uw sportclub en veel mensen zullen beide activiteiten combineren in het weekend. Daarmee is uw vereniging een ideale advertentielocatie voor de lokale tuincentra.

Klik hier voor meer informatie

De aandachtstip van de SponsorMan: Continu in beeld

Er is niets erger dan maar een keer per jaar beseffen dat je sponsor bent. Helemaal als dat het moment is dat je de factuur voor een nieuw seizoen sponsoren binnen krijgt. Hoe vaker een sponsor beseft dat hij goed doet door sponsor te zijn van uw vereniging, hoe beter het is. Dat is juist de reden dat het heel slim is als hij daar op zijn eigen locatie ook aan herinnerd wordt, bijvoorbeeld door het ingelijste clubshirt op zijn werkkamer.

Klik hier voor meer informatie

SponsorTip 2: Wissel uw uiting regelmatig

Het is belangrijk dat de sponsors ook daadwerkelijk voordeel halen uit de sponsoring van een club of vereniging. Op deze manier zullen ze namelijk langer verbonden blijven aan de vereniging en ontstaat er dus een win-win situatie: zowel de vereniging als de sponsor haalt voordeel uit de samenwerking. Om de sponsors hierbij te helpen zal er vanaf nu iedere maand een SponsorTip worden gegeven door de SponsorMan. U kunt deze tips doorsturen naar uw sponsors. Die zullen het waarderen dat er wordt meegedacht over het boeken van resultaten uit de sponsoring.

Klik hier voor meer informatie

 

ToolkitTip: Factsheet van de Club - Sponsoren

Sponsoren van een vereniging was vaak een kwestie van gunnen. Nu niet meer! Sponsor worden biedt commerciële kansen, zeker nu verenigingen beschikking hebben over het SponsorPortaal. Met deze factstheet kan een vereniging aan potentiële sponsors laten zien welke kansen er allemaal liggen.

Klik hier om de factsheet te downloaden

Nieuwe tarieven en nieuwe rekentool ObligatiePlan

ObligatiePlan is volop in ontwikkeling. De backoffice wordt steeds verder uitgebreid en is redelijk complex geworden. De eerder gekozen kostenstructuur van 0,25% per jaar is niet in alle gevallen (kleinere obligatie-uitgiftes) kostendekkend en daarom hebben wij besloten een minimaal tarief van € 250,- voor de beheeromgeving te hanteren. Nog steeds schappelijk lijkt ons.

Daarnaast is nu ook de communicatie rond en eventuele verrekening van periodieke giften geautomatiseerd, alleen deze mogelijkheden zijn niet voor iedereen noodzakelijk. Vandaar dat wij deze nu als losse module aanbieden voor € 250,- per jaar. Deze is ook los af te nemen. Heeft u periodieke gifen maar geen obligatielening, dan kunt u met deze module de administratie van deze giften en de communicatie omtrent de belastingaangifte en -aftrek op een professionele manier automatiseren. Dat scheelt tijd, moeite, fouten en is heel professioneel.

Tot 1 maart kunnen de oude licentieformulieren met bijbehorende kosten nog worden gebruikt. Dus mocht u nog willen profiteren van de oude tarifering, stuur dan nog snel even de ondertekende licentie in.

Nieuwe rekentool Obligatieplan

Clubs kunnen heel veel geld besparen met een obligatieplan. Per € 100.000,- lening is dit al gauw € 30.000,- ten opzichte van een reguliere banklening. Veel clubs gebruiken een obligatie voor herfinanciering van bestaande leningen, of (gedeeltelijke) financiering  van mooie nieuwe plannen, zoals de verbouwing van een clubhuis, een nieuw veld, verduurzaming of een blaashal.

Om het mogelijke voordeel voor uw vereniging te kunnen berekenen hebben wij een rekentool gemaakt, wellicht kent u deze al. Door diverse wijzigingen is de rekentool nu aangepast. Zo is inmiddels bekend dat het nieuwe middentarief voor belastingaftrek niet 37,05%, maar 37,10% zal zijn. Daarnaast is de maximale looptijd verruimd van 20 naar 30 jaar en kan de looptijd van de periodieke gift apart worden aangegeven. Hierdoor is het mogelijk om bijvoorbeeld alleen de eerste 5 jaar een (hogere) periodieke gift te hanteren. Zo profiteren deelnemers optimaal van de nu nog hogere aftrek, zijn ze eerder van de verplichting af en voor de club drukt het de kosten in de eerste jaren aanzienlijk. Best interessant dus!

Wilt u de nieuwe rekentool ontvangen? Vul dan dit formulier in.

 

Extra informatie via Social Media?

Klik hier om ons te volgen op Twitter

Klik hier om ons te liken op Facebook

En blijf op de hoogte!