SponsorMan Juli 2021

De Toolkittip van de SponsorMan: Contributiekorting

Meestal is de contributiefactuur voor leden niet de leukste post van het jaar. Het is echter eenvoudig om het leed te verzachten en tegelijkertijd uw sponsors te promoten: De Contributiekorting. Vraag uw sponsors om een aanbieding voor leden te doen die in een overzicht meegestuurd kan worden met de contributiefactuur. Dit mes snijdt aan twee kanten. De leden profiteren van voordeel en uw sponsors ervaren meerwaarde uit hun sponsoring doordat leden, gewapend met kortingsbon, bij hen over de vloer komen.

Klik hier voor meer informatie

De Wervingstip van de SponsorMan: Tweedehands auto's

Autobedrijven die tweede hands auto's verkopen hebben het drukker dan ooit (bron: nu.nl). Uiteraard is er nu een strijd om de autokoper, maar ook om de autoverkoper. Via jullie vereniging kan het lokale autobedrijf deze kopers en verkopers bereiken. We hebben het je gemakkelijk gemaakt al een mail voor jullie lokale autobedrijf opgesteld. Jullie hoeven hem alleen nog maar te versturen...

Klik hier voor meer informatie

De aandachtstip van de SponsorMan: Zorg dat je vereniging zichtbaar is bij de sponsor

Het is belangrijk dat de sponsor ervaart dat het feit dat hij sponsort wordt gezien. Daar kan je de sponsor bij helpen. Zorg dat er op locatie bij de sponsor iets is waardoor zichtbaar is dat hij jullie vereniging sponsort. Denk aan een ingelijst shirt, een oorkonde of mooie foto die wordt opgehangen in de spreekkamer of ontvangstruimte, of plaats een paspop met een clubtenue bij de balie. Iedereen die op locatie komt bij het bedrijf, klanten, medewerkers en leveranciers zullen zien dat het bedrijf jullie sponsort en regelmatig zal de sponsoring onderwerp zijn van het 'koetjes en kalfjes'-gesprek waarmee een afspraak vaak begint. "Hé wat leuk! Sponsoren jullie bij de tennisclub? Ik heb zelf ook altijd getennist.".  Gevolg de sponsoring en de vereniging is veel vaker onderwerp van gesprek en dat ervaart het bedrijf als een positief effect.

Het afgelopen jaar heb je wellicht minder voor je sponsors kunnen doen dan normaal. De sponsorbijeenkomst is waarschijnlijk niet doorgegaan. Gebruik dit budget dan om deze zichtbaarheid op locatie te regelen en breng het persoonlijk langs. Of... zoals hockeyclub Hurley het gedaan heeft. Laat de spelers en speelsters van de eerste team (in clubtenue) het langsbrengen. Dat is ook nog een leuk fotomoment voor op social media!

Tip: Er zijn ook minder kostbare opties. Zo kan je ook een raamsticker maken die winkeliers en restaurants op de etalageruit of de deur kunnen plakken zodat iedereen die binnenkomt direct zien dat ze sponsor zijn. 

Crowdfundingsucces: Al bijna € 60.000,- voor Sportclub Lochem

Sportclub Lochem is een crowdfundingcampagne gestart voor de financiering van een nieuw kunstgrasveld. Met deze campagne haalden ze al bijna € 60.000,- aan donaties op. Wat een mega-prestatie!

Neem gerust een kijkje op hun platform: https://crowdfundingvoorclubs.nl/sportclublochem/.

Hebben jullie zelf ook geld nodig voor een verbetering aan de accommodatie zoals een nieuw veld, LED-verlichting of zonnepanelen? Dan is crowdfunding een prachtige manier om geld op te halen met de hele club. Net als bij Lochem krijgt elk team een eigen paginaatje zodat ook duidelijk is welk team welk bedrag heeft opgehaald. Zo ontstaat een gezonde competitie en veel betrokkenheid en dat is natuurlijk alleen maar goed. Wil je meer weten? Kijk dan op crowdfundingvoorclubs.nl of stuur een mailtje: crowdfunding@sponsorvisie.nl.

Obligatieplan.nl Beheer maakt het nog makkelijker

Met Obligatieplan.nl kunnen clubs makkelijker obligaties of onderhandse leningen uitgeven. Een club hoeft zelf niets meer te verzinnen, krijgt advies op maat en wordt ook ondersteund in de promotie. Samen maken we een obligatie-uitgifte tot een groot succes, zelfs in coronatijd. Een mooi voorbeeld is Sporting Martinus, die meer dan € 540.000,- ophaalden voor hun nieuwe clubhuis.

Maar na het uitgeven van de obligaties moet natuurlijk ook al het toegezegde geld worden betaald en alle overeenkomsten worden ondertekend. Dat is een behoorlijke klus. Maar sinds vorige maand is dit heel veel makkelijker geworden. Op basis van de club opgestelde overeenkomsten (aan de hand van onze voorbeeldovereenkomsten en -reglement) kunnen vanuit het systeem per deelnemer de overeenkomsten worden verzonden met direct alle reeds bekende gegevens erin, zoals naam, e-mailadres en deelnamebedrag. Vervolgens kunnen de deelnemers de overeenkomsten na ondertekening weer zelf uploaden in het systeem. De club hoeft vervolgens alleen maar te controleren of het allemaal goed is. Het handmatig aanpassen, verzenden, verzamelen en inscannen is dus verleden tijd. Een enorme stap voorwaards!

Meer weten over Obligatieplan Beheer of het uitgeven van obligaties? neem contact op met Peter van Baak via petervanbaak@sponsorvisie.nl of vraag de rekentool of een consult aan via obligatieplan.nl.


Extra informatie via Social Media?

Klik hier om ons te volgen op Twitter

Klik hier om ons te liken op Facebook

En blijf op de hoogte!