SponsorMan September 2021

SponsorMan September 2021

Wervingstip van de SponsorMan: Vacatures

Ondanks de coronacrisis gaat het goed met ons land. Dat is goed nieuws voor de sponsorwerving. Niet alleen hebben bedrijven wat meer geld te besteden, ze hebben ook uitdagingen waar je vereniging bij kan helpen. Neem bijvoorbeeld het recordaantal vacatures dat open staat. De werkloosheid daalt sterk en goede mensen zijn bijna niet meer te vinden. Bijvoorbeeld in de horeca is het aantal vacatures verdubbeld. Wellicht bevinden de juiste kandidaten zich wel binnen jullie ledenbestand. Denk aan horecamedewerkers, flexkrachten, technische beroepen of IT-ers. Welk type medewerker loopt er volgens jou rond? Laat dat de bedrijven met deze vacatures dan eens weten. Een goede kracht is immers goud waard, dus zeker ook een mooie sponsorbijdrage!

Vergeet niet ook je bestaande sponsors op het idee te brengen om hun vacatures via de vereniging te delen. Geheid dat ze je proactivitet waarderen.

Klik hier voor meer informatie

De Toolkittip van de SponsorMan: Sponsorinterview

Een goede manier om aandacht aan sponsors te geven is door ze in de spotlight te zetten. Een leuke methode is het sponsorinterview. Plaats dit interview vervolgens op de website, Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, en in de nieuwsbrief. Dit zorgt voor meer naamsbekendheid, leidt tot interactie tussen leden en de sponsor en tot meer tevredenheid!

De Aandachtstip van de SponsorMan: Sponsornieuwsbrief

Veel clubs willen graag hun sponsors op de hoogte houden en sturen ze daarom de e-mailnieuwsbrief van de club. De inhoud van deze nieuwsbrief is echter bestemd voor leden en het grootste deel van de informatie is dan ook niet geschikt voor sponsors. Het gevolg hiervan is dat je je doel niet bereikt: de sponsor zal de nieuwsbrieven na een paar keer niet meer lezen. Ook niet als je echt iets interessants te melden hebt. Informeer daarom de sponsors apart. Stuur ze een paar keer per jaar een speciale sponsornieuwsbrief.

Het maken van een nieuwsbrief klinkt als veel werk, maar door een aantal vaste rubrieken te hanteren is dit zo geregeld. Zijn jullie wel eens in het nieuws met jullie vereniging? Verzamel deze berichten, zet de koppen in de "In het nieuws"-rubriek in de sponsornieuwsbrief en laat ze doorlinken naar de volledige nieuwsberichten. Samen met het sponsorinterview, waar wij zojuist een format voor gaven en een mooie actiefoto is de periodieke sponsornieuwsbrief al zo goed als compleet.

Vernieuwd: Het Starterspakket

Voor nieuwe sponsorcommissies is er Het Starterspakket. Het onlangs uitgebreide en vernieuwde Starterspakket vind je terug door in te loggen in jouw SponsorVisie-omgeving. Het Starterspakket is een kant-en-klaar stappenplan met alle benodigde tools om direct aan de slag te gaan. Er wordt zelfs bijgehouden hoe ver je bent in het gehele proces. In een overzicht staat stap voor stap beschreven hoe je kunt uitgroeien naar een succesvolle sponsorcommissie. Zijn jullie al een tijdje actief met jullie commissie? Loop dan gezamenlijk de stappen even door. De stappen die jullie zelf al hadden afgerond kan je direct als 'afgerond' noteren door een datum in te vullen. Jullie percentage loopt daardoor snel op naar de 100%! Hoogstwaarschijnlijk ontdekken jullie ook stappen die ook voor jullie van meerwaarde zijn. Hebben jullie bijvoorbeeld al eens een LinkedIn-analyse uitgevoerd? Volgende maand vertellen wij hier meer over, maar je kan natuurlijk alvast een kijkje nemen.

 


Extra informatie via Social Media?

Klik hier om ons te volgen op Twitter

Klik hier om ons te liken op Facebook

En blijf op de hoogte!