Sponsors werven tip: Verduurzaming

De gasprijs breekt alle records en veel mensen maken zich terecht zorgen over de gevolgen voor hun energierekening. Dit is waar heel veel bedrijven die zich richten op verduurzaming op inspringen. Denk hierbij aan zonnepanelen, (spouwmuur)isolatie, kozijnen en glas en natuurlijk warmtepompen. Vaak werken deze partijen lokaal en dan is promotie via een lokale vereniging erg interessant. Bovendien gaat het ze al voor de wind, dus er is ongetwijfeld budget voor promotie beschikbaar en is de investering voor sponsoring ook met 1 of twee nieuwe klanten terugverdiend. Het is dus hoog tijd om lokale leveranciers van verduurzamingsmaatregelen te benaderen.

Tip: kijk welke bedrijfswagens van verduurzamingsbedrijven je in jouw buurt tegenkomt en noteer de contactgegevens. Het feit dat je ze in de buurt aan het werk hebt gezien is een prachtig haakje om telefonisch contact te leggen: "Ik zag dat jullie bij ons in de buurt aan het werk zijn en ik vroeg mij af of jullie graag nog meer mensen in deze omgeving willen helpen?".

P.S.: In maart adviseerden wij om het #gaseraf te doen. Op een aantal plaatsen in Duitsland is dit inmiddels bij zwembaden en sporthallen verplicht in het kader van verduurzaming. Misschien een idee om dit advies te volgen? Dat geeft een goed signaal af naar de leden én scheelt ook nog een hoop geld!

Voorbeeldmail

Onderwerp: Goed idee! Een speciaal verduurzamingsaanbod voor onze leden?

Geachte heer/mevrouw (bij voorkeur met naam),

De gasprijzen breken alle records en veel mensen zijn bang voor de gevolgen voor de energierekening.  Dat geldt ook voor de [aantal] leden van onze vereniging. Veel van hen zullen verduurzaming overwegen en dat biedt kansen voor u. U werkt immers in deze regio en het kan heel interessant zijn om via de vereniging aan 'warme' acquisitie te doen.

Goedkoper dan adverteren in de krant

Onze vereniging biedt u een kans op nieuwe omzet en het is dan ook interessant om binnen onze vereniging te adverteren. Adverteren is al mogelijk vanaf [bedrag] per jaar of [bedrag] voor de komende 3 maanden. Dat is veel goedkoper dan een advertentie in de lokale krant en u bereikt veel gerichter uw doelgroep: Woningbezitters uit de directe regio!

Maar er is meer mogelijk. Zo zouden we een informatieavond over verduurzaming kunnen organiseren of een speciale kortingsactie voor leden kunnen communiceren. De kans dan dit extra klanten op lijkt ons groot!

Meer informatie of aanvullende vragen?

Ziet u hier ook een kans? Neem dan snel contact met ons op voor een verkennend gesprek. Wij zijn heel flexibel en denken graag met u mee!

Wij wachten uw bericht met belangstelling af!

Met sportieve groet,

[Contactpersoon vereniging]

[Naam vereniging]

Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?