De aandachtstip van de SponsorMan: Sociale media
Waarschijnlijk is uw vereniging al behoorlijk actief op de sociale media en heeft u behoorlijk wat volgers. U heeft namelijk een zeer betrokken doelgroep. Wist u dat u op meerdere manieren de aandacht voor uw sponsors kunt vergroten via uw sociale media?
Meer of minder traffic op uw website?
Wist u dat u via sociale media eenvoudig het bezoek op uw website kunt vergroten? Maar ook dat verkeerd gebruik schadelijk kan zijn voor uw eigen bezoekersaantallen? Dat is natuurlijk zonde. Met traffic op uw eigen website kunt uzelf inkomsten vergaren (zie www.adstosport.nl), met traffic op Facebook vaart vooral Facebook wel. Zorg daarom altijd dat u via sociale media alleen bekend dat er interessante informatie op uw website staat en deze informatie niet ‘weggeeft’. Plaats dus niet meer hele hele wedstrijdverslag, maar alleen een melding dat deze beschikbaar is op uw website. “Ons eerste heeft de derby na een spannende strijd weten te winnen. Klik hier voor het wedstrijdverslag”. En plaats niet alle foto’s op sociale media, maar vertel op sociale media dat er foto’s te vinden zijn op jullie website. Zo creëert u meer traffic op uw website en meer exposure voor uw sponsors. Simpel toch?
Meer traffic naar uw SponsorPortaal
U kunt uw sociale media ook inzetten om nog meer traffic naar uw SponsorPortaal te krijgen. Zet iedere maand één advertentie van één van uw sponsors in de spotlight via uw sociale media. Bijvoorbeeld: “Nu 30% korting op winterbanden bij onze sponsor Jan de Autodealer. Klik hier“. En zorg dat het de link verwijst naar het actieoverzicht in het SponsorPortaal. Dan hebben alle sponsors hier profijt van.
Goodwill
Vergeet niet de sponsor zelf te ‘taggen’ en hen even persoonlijk te informeren dat u dit gedaan heeft. Dat levert zeker waardering op. Een kleine moeite toch?
Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?
Wilt u elke maand de tips en trucs van de SponsorMan ontvangen? Neem dan contact op via sponsorman@sponsorvisie.nl.