Wilt u ING als sponsor van uw vereniging?

Vergeet uw vereniging niet in te schrijven voor dit sponsorship. Inschrijven kan tot en met 31 maart via deze link:


Verder heb ik nog 2 tips:
- Bezoek de workshop van ING tijdens de KNVB Kennisdagen
- Vergeet niet in je pitch actieve sponsorkanalen zoals narrowcasting en banners op de website te vermelden. Activatie en tegenprestaties zijn de toverwoorden van de moderne sportsponsoring.


Ook niet vergeten: Benader het huiswerkinstituut
Heeft u trouwens het huiswerkinstituut al benaderd om te adverteren? Klik hiervoor de kant-en-klare e-mail die ik voor u hebt gemaakt. Er zijn al flink wat verenigingen die hier resultaat mee hebben gehaald!


Hierbij het persbericht van de ING over deze sponsoractie:
ING sponsorschap ligt klaar voor 100 voetbalclubs
ING nodigt amateurvoetbalverenigingen in Nederland uit om vanaf 14 maart een pitch te doen en daarmee kans te maken op een ING sponsorschap. Honderd amateur voetbalverenigingen in Nederland zullen op basis van de voorgestelde ideeën beloond worden met een sponsorschap van de ING.
Met dit zeer omvangrijke sponsorprogramma wil de ING samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland een aanzienlijke impuls geven.


Pitch

Nederlandse voetbalverenigingen maken kans op een driejarig ING-sponsorschap. Hiervoor zijn kennis, het enthousiasme en de motivatie van de verenigingsbestuurders van groot belang. Voetbalverenigingen kunnen zich van hun beste kant laten zien in een ‘pitch’ (een kort verkooppraatje) voor de ING. De 100 verenigingen met het beste, leukste en meest onderscheidende voorstel, verdienen daarmee een ING sponsorschap.

Financieel fit

ING wil een structurele bijdrage leveren aan de realisatie van de ambities van voetbalverenigingen. Een belangrijk onderdeel daarvan is de financiële weerstand van de clubs. De ING wil ook het amateurvoetbal in Nederland helpen om financieel fit te worden. Binnen het ING-sponsorschap helpt de ING de verenigingen dan ook met kennis en advies om hun financiële huishouding gezond te maken en gezond te houden.

Stimulans

Hans Spierings, interim directeur amateurvoetbal KNVB: “Dit ING-programma is een prachtige stimulans voor onze verenigingen. Door de kostentoename en subsidie-afname verkeren veel voetbalverenigingen in zwaar weer. Deze clubs zijn dan ook zeker geholpen met een ING-sponsorschap. Dit programma stimuleert verenigingen om op voorhand financieel verstandige keuzes te maken, iets dat de KNVB van harte toejuicht.” Clubbestuurders kunnen zich aanmelden voor deelname aan deze pitch.

Oranje is ING

ING heeft er voor gekozen om zich tot 2018 te verbinden aan de KNVB en het Nederlandse voetbal. Om het voetbal echt verder te helpen wil de ING meer doen dan logo’s plakken en borden neerzetten. Johan van der Zanden, directeur communicatie ING Nederland: “Wij willen met een ING-sponsorschap zichtbaarder worden in het amateurvoetbal maar tevens met kennis en advies de financiële huishouding van clubs verbeteren.”

Liefde voor voetbal

Op amateurverenigingen wordt de liefde voor voetbal geboren. Amateurvoetbalclubs staan aan de basis van de maatschappelijke rol van het Nederlandse voetbal. Zij zijn belangrijk voor de jeugd, voor hun ouders en voor de wijken waarin ze gevestigd zijn. Daarom zet de ING zich als hoofdsponsor van de KNVB met een ING-sponsorschap en met volle overgave in voor het amateurvoetbal.


(bron: Persbericht ING)


Vragen of tips?
Heeft u tips of vragen voor de SponsorMan en helpt u zo andere verenigingen? Of wilt u ook weten hoe u de tips van de SponsorMan kunt ontvangen? Tips en vragen zijn altijd welkom en kunt u mailen aan sponsorman@sponsorvisie.nl.