De Nederlandse Rugby Bond (NRB) en SponsorVisie gaan een samenwerking aan. SponsorVisie zal een speciaal arrangement aanbieden van haar licentie op het SponsorPortaal en NarrowCasting (een eigen TV-uitzending met reclame van de eigen sponsors), exclusief voor de bij de Rugbybond aangesloten sportverenigingen. Met deze samenwerking onderschrijft de Rugbybond haar geloof in een nieuwe benadering van sponsoring. Een benadering waarin de sponsor meer mogelijkheden heeft om een veel gerichtere, actuele communicatie naar zijn klantenkring te verzorgen, waardoor hij een veel hoger rendement op zijn investering heeft.
Impuls voor sponsorwerving Rugbyclubs
Voor de aangesloten Rugbyclubs zal het SponsorPortaal een enorme impuls geven aan het bedienen van de bestaande sponsors en kansen bieden voor werving van nieuwe sponsors. Daarnaast zullen veel clubs intensief gebruik gaan maken van de mogelijkheden die narrowcasting biedt.
Mogelijkheden voor adverteerders
Ook voor adverteerders biedt de nieuw aangegane samenwerking tussen de Rugbybond en SponsorVisie nieuwe mogelijkheden. Doordat een netwerk van Rugbyclubs gebruik zal gaan maken van eenzelfde systeem voor sponsoring, is het mogelijk om een heel specifiek bereik te realiseren. Zowel via de website van de rugbyclubs als via de schermen in de verschillende clubhuizen.
Mailen naar verenigingen
De aangesloten verenigingen worden binnenkort met een mailing over het speciale arrangement en de mogelijkheden van het Systeem van SponsorVisie geïnformeerd.