De wervingstip van de SponsorMan: Vuurwerk
Ja, u leest het goed: Vuurwerk… Hoewel pas eind december daadwerkelijk vuurwerk mag worden verkocht zijn de vuurwerkhandelaren nu al bezig met de voorbereidingen. De inkoop is geregeld en de folders en brochures worden op dit moment gedrukt. Dit is het ideale moment om de lokale vuurwerkbedrijven te wijzen op de kans die uw vereniging biedt en hen als sponsor aan u te binden.
Klik hier voor meer informatie
De aandachtstip van de SponsorMan: In de stemming
In de maand van de presidentsverkiezing in Amerika bent u vast ‘in de stemming’ om weer eens iets extra’s te doen voor een of meerdere sponsors. Er zijn een hoop creatieve manieren om een sponsor onder de aandacht te brengen of een sponsoring te activeren. Vorige jaar hebben wij op de mogelijkheden van Branded content gewezen. Dit biedt heel leuke mogelijkheden om sponsors extra onder de aandacht te brengen en is een goede manier om een sponsorship te ‘activeren’. Een voorbeeld was de “Vrijwilliger van de week”, die elke week door het bestuur wordt geselecteerd, maar het is tegenwoordig ook heel makkelijk om het publiek te laten stemmen. Dat vergroot het bereik van de actie en maakt het voor de sponsor extra interessant.
Klik hier voor meer informatie.
Crowdfunding nieuws: Een goede video kan helpen!
Het is algemeen bekend dat video beter werkt om een boodschap over te brengen. Dit is bij crowdfunding niet anders. Rood-Wit Heren 1 is hier heel serieus met aan de slag gegaan en heeft een heel leuke video voor hun crowdfundingcampagne gemaakt:
Klik hier voor meer informatie.
Willen jullie ook met jullie vereniging crowdfunden? Vraag dan geheel kosteloos en vrijblijvend een crowdfundingplatform aan.
De ToolkitTip
De toolkit bevat diverse standaardbrieven, voorbeelddocumenten en handleidingen. Deze documenten kunnen u bergen werk besparen. Het is zeker de moeite deze eens door te lopen. Als u met uw verenigingsinlog in het SponsorPortaal inlogt vindt u de Toolkit in het hoofdmenu.
Om de Toolkit extra onder de aandacht te brengen zullen wij elke maand een onderdeel van deze Toolkit uitlichten. Deze maand is dat de “Het Sponsorinterview”, één van de nieuwe ’tools’ die u kunt downloaden uit de Toolkit.
Klik hier voor meer informatie.
Potentiële sponsors benaderen
We schrijven vanaf nu elke maand een advies om u verder te helpen met uw sponsorbeleid. Deze adviezen zullen ook een plek krijgen in de Toolkit. Deze week het tweede advies: “Potentiële sponsors benaderen”. In dit advies gaan wij in op de 5 stappen die u moet doorlopen om te zorgen dat u effectief sponsors werft. Klik hier om dit advies te downloaden
Mailing aan uw sponsors
Zoals u weet sturen wij een aantal keer per jaar een mail namens uw vereniging aan uw sponsors waarin wij uw sponsors wijzen op de kansen die actief sponsoren biedt. Deze week sturen wij weer een bericht. Dit bericht vindt u via de volgende link: Sponsortip: welk voordeel biedt u
Indien u bij ons heeft aangegeven dat de mails niet aan uw sponsors dienen te worden verzonden zal dit uiteraard niet gebeuren. Het staat u vrij om onze tips zelf aan uw sponsors te verzenden. Komt u hier niet aan toe? Dan is het wel zo makkelijk als wij uw sponsors elke maand namens u de tip toesturen. Meldt u in dat geval aan voor de mailservice door een e-mail te sturen naar: info@sponsorvisie.nl.
Extra informatie via Social Media?
Klik hier om ons te liken op Facebook
Klik hier om ons te volgen op Twitter
En blijf op de hoogte!