Een geplaatste bal
In Sponsortip 25 vertelden wij u dat het handig is om een link te leggen tussen het publiek en uw bedrijf. Dat lijkt misschien niet altijd even makkelijk. Maar een paar voorbeelden kunnen het tegendeel bewijzen.
Zo kunt u in uw advertentieafbeelding een eenvoudige link maken door op een voetbalclub een voetbal te gebruiken en bij een tennisclub een tennisbaan op de achtergrond. Een autodealer kan in zijn advertentie van een nieuwe auto bij de golfclub beter een golfer zijn golftas in de laadruimte van zijn stationwagen laten plaatsen dan een jongedame haar boodschappentas. Simpelweg omdat dat de kijker meer aan zal spreken en daardoor tot een groter effect leidt.
Ook de actietitel kan worden gebruikt om de ‘link’ te leggen: “Scoor nu voordeel bij…”. “Goed hypotheekadvies? Dat is een inkoppertje bij…”. En ga zo maar door.
In Sponsortip 3: Welk voordeel biedt u? vertelden wij u bovendien dat het effectief is een specifieke actie voor leden van vereniging te hebben. Ook hiermee legt u natuurlijk de ‘link’, zeker als de actie ook een een verwijzing naar de sport heeft. Bijvoorbeeld: “Lid van [clubnaam}. Scoor dan nu een gratis voetbal bij een proefrit”. Dat is eigenlijk alle drie de tips in één! Zo schiet u niet met hagel maar schiet u een geplaatste bal.
Heeft u hier hulp bij nodig? Neem dan gerust contact met ons op via support@sponsorvisie.nl. Wij helpen u graag. Dat is service van de club.
Bekijk ook onze vorige tips:
- Sponsortip 1: Trek de aandacht
- Sponsortip 2: Wissel uw uiting regelmatig
- Sponsortip 3: Welk voordeel biedt u?
- Sponsortip 4: Voorkom verwarring
- Sponsortip 5: Bepaal uw doel
- Sponsortip 6: Maak uw afbeelding dynamisch
- Sponsortip 7: Maak het uzelf makkelijk!
- Sponsortip 8: Verplaats u in uw doelgroep
- Sponsortip 9: Vraag feedback
- Sponsortip 10: Zorg voor impact
- Sponsortip 11: Plaats uw vacatures
- Sponsortip 12: In een keer klaar
- Sponsortip 13: Zonder doel kan je niet scoren
- Sponsortip 14: Beseft u hoe groot het bereik is?
- Sponsortip 15: Nieuw SponsorPortaal: Pas uw presentatie aan
- Sponsortip 16: Weet je dat weetjes werken?
- Sponsortip 17: Speel in op het seizoen
- Sponsortip 18: Wat doen jullie precies?
- Sponsortip 19: Waar en wanneer?
- Sponsortip 20: Relevantie
- Sponsortip 21: Waarom eigenlijk?
- Sponsortip 22: Laat uw gezicht zien
- Sponsortip 23: Wat heet!
- Sponsortip 24: Benchmark
- Sponsortip 25: Leg de link
- Sponsortip 26: Naar aanleiding van…