Referentie
Mond-tot-mond reclame is een van de krachtigste vormen van promotie. Deze vorm van reclame is ook heel effectief binnen een sportvereniging omdat juist hier de mensen heel frequent en intensief contact met elkaar hebben. Door dat frequente contact is er een hoge mate van vertrouwen tussen de mensen. Ook is niet te onderschatten dat de mensen die binnen een club contact met elkaar hebben, bijvoorbeeld teamgenoten, of ouders van jeugdleden, vaak een gelijksoortig profiel hebben.
Denk bijvoorbeeld eens aan Karel, de jongen uit het tweede team die een kind krijgt en daarom een nieuwe woning heeft gekocht. Als hij bij de hypotheekadviseur, die sponsor is van de club, een goed advies en een lage rente heeft gekregen, dan zal hij dit zeker onder het genot van een biertje delen met zijn teamgenoten na de training. En zijn teamgenoten zitten in de zelfde levensfase en zijn ongetwijfeld ook binnen afzienbare tijd aan gezinsuitbreiding toe en hebben dan ook een goed hypotheekadvies nodig. Naar wie gaan ze dan?
Dit effect kunt u natuurlijk versterken. Heeft u er ooit aan gedacht om een lid van de vereniging die uw klant is geworden zijn verhaal te laten delen via uw advertentie in het SponsorPortaal? Dat zal er ongetwijfeld voor zorgen dat er nog meer over gesproken wordt. Uiteraard is Karel ook erg geschikt voor een member-get-member-actie. Biedt Karel een beloning als hij nieuwe relaties aandraagt. Dankzij de goede ervaring is hij hier waarschijnlijk graag toe bereid.
Een dergelijke member-get-memberactie is ook erg geschikt om via het SponsorPortaal onder de aandacht te brengen. Daarover volgende week meer!
Heeft u hier hulp bij nodig? Neem dan gerust contact met ons op via support@sponsorvisie.nl. Wij helpen u graag. Dat is service van de club.
Bekijk ook onze vorige tips:
- Sponsortip 1: Trek de aandacht
- Sponsortip 2: Wissel uw uiting regelmatig
- Sponsortip 3: Welk voordeel biedt u?
- Sponsortip 4: Voorkom verwarring
- Sponsortip 5: Bepaal uw doel
- Sponsortip 6: Maak uw afbeelding dynamisch
- Sponsortip 7: Maak het uzelf makkelijk!
- Sponsortip 8: Verplaats u in uw doelgroep
- Sponsortip 9: Vraag feedback
- Sponsortip 10: Zorg voor impact
- Sponsortip 11: Plaats uw vacatures
- Sponsortip 12: In een keer klaar
- Sponsortip 13: Zonder doel kan je niet scoren
- Sponsortip 14: Beseft u hoe groot het bereik is?
- Sponsortip 15: Nieuw SponsorPortaal: Pas uw presentatie aan
- Sponsortip 16: Weet je dat weetjes werken?
- Sponsortip 17: Speel in op het seizoen
- Sponsortip 18: Wat doen jullie precies?
- Sponsortip 19: Waar en wanneer?
- Sponsortip 20: Relevantie
- Sponsortip 21: Waarom eigenlijk?
- Sponsortip 22: Laat uw gezicht zien
- Sponsortip 23: Wat heet!
- Sponsortip 24: Benchmark
- Sponsortip 25: Leg de link
- Sponsortip 26: Naar aanleiding van…
- Sponsortip 27: Een geplaatste bal