Overzicht
Zoals u weet sturen wij een aantal keer per jaar een mail namens uw vereniging aan de sponsors waarin wij de sponsors wijzen op de kansen die actief sponsoren biedt. Hierbij de tip van deze maand: Overzicht.
Overzicht door tussenkopjes
In onze vorige tip Kort en bondig benadrukten wij al het belang van een kernachtige boodschap. Toch is er soms meer tekst nodig om alle informatie te verstrekken. Maak uw tekst in dat geval overzichtelijk door het gebruik van tussenkopjes. Alleen door het lezen van de tussenkopjes zou de kernboodschap van het bericht duidelijk moeten zijn. De tekst geeft detailinformatie. De tussenkopjes helpen de lezer ook te navigeren in de informatie. Het maakt het ‘scannen’ van het document eenvoudig en zo vormt de hoeveelheid tekst geen onnodige ballast en dus ook geen drempel.
Benadruk door kleur of typografie
Wilt u bepaalde onderdelen in de tekst benadrukken dan is het handig om afwijkende kleuren of typografie te gebruiken.
Leesbaarheid
Een tekst wordt lastig leesbaar als het een groot blok vormt. Maak uw tekst leesbaarder door het gebruik van witregels en gebruik geen klein lettertype.
Professionele redactie
Schrijven is een vak. Verwacht u dat uw tekst wordt gelezen vraag dan de hulp van een professioneel tekstschrijver. Betreft het een tekst in het SponsorPortaal? Neem dan gerust contact met ons op. Dat is service van de club.
Heeft u hierover vragen of heeft u hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op via support@sponsorvisie.nl. Dat is service van uw club.
Bekijk ook onze vorige tips:
- Sponsortip 1: Trek de aandacht
- Sponsortip 2: Wissel uw uiting regelmatig
- Sponsortip 3: Welk voordeel biedt u?
- Sponsortip 4: Voorkom verwarring
- Sponsortip 5: Bepaal uw doel
- Sponsortip 6: Maak uw afbeelding dynamisch
- Sponsortip 7: Maak het uzelf makkelijk!
- Sponsortip 8: Verplaats u in uw doelgroep
- Sponsortip 9: Vraag feedback
- Sponsortip 10: Zorg voor impact
- Sponsortip 11: Plaats uw vacatures
- Sponsortip 12: In een keer klaar
- Sponsortip 13: Zonder doel kan je niet scoren
- Sponsortip 14: Beseft u hoe groot het bereik is?
- Sponsortip 15: Nieuw SponsorPortaal: Pas uw presentatie aan
- Sponsortip 16: Weet je dat weetjes werken?
- Sponsortip 17: Speel in op het seizoen
- Sponsortip 18: Wat doen jullie precies?
- Sponsortip 19: Waar en wanneer?
- Sponsortip 20: Relevantie
- Sponsortip 21: Waarom eigenlijk?
- Sponsortip 22: Laat uw gezicht zien
- Sponsortip 23: Wat heet!
- Sponsortip 24: Benchmark
- Sponsortip 25: Leg de link
- Sponsortip 26: Naar aanleiding van…
- Sponsortip 27: Een geplaatste bal
- Sponsortip 28: Referentie
- Sponsortip 29: Member-get-member
- Sponsortip 30: Het effect van kleur
- Sponsortip 31: Kort en bondig