De wervingstip van de SponsorMan: Bioscopen
Het wordt weer kouder. De Sinterklaas- en Kerstfilms worden alweer aangekondigd. Een belangrijke periode voor de lokale bioscoop. Hockeyvereniging Assen speelde hier handig op in door een samenwerking met de lokale bioscoop aan te gaan. De vereniging doet een voorverkoop van kaartjes voor middagvoorstellingen en mag de helft van de omzet houden! Inmiddels zijn al honderden kaartjes verkocht.
Goed voorbeeld doet volgen toch?
Onderstaand vind u een brief die u als voorbeeld kunt gebruiken.
Onderwerp: Voorverkoop bioscoopkaartjes bij onze leden
Geachte heer/mevrouw (bij voorkeur met naam),
Een goed idee!
Wij benaderen u met een goed idee! Een collega-vereniging uit Assen heeft een succesvolle samenwerking opgestart met de lokale bioscoop. De vereniging promoot het actuele filmaanbod in het clubhuis en verkoopt kaartje achter de bar. Deze kaartjes kunnen vervolgens bij de bioscoop omgeruild worden tegen ‘echte kaartjes’. Inmiddels zijn al honderden kaartjes verkocht en de omzet wordt door beiden gedeeld. Klinkt als een goed idee toch?
Wij hebben [aantal] leden. Ruim voldoende om een dergelijke actie ook succesvol te laten zijn.
Het ideale moment
De aankomende periode is een ideaal moment om dergelijke samenwerking te starten. De Sinterklaas en Kerstfilms zijn weer in aantocht en wij hebben [aantal] jeugdleden. Precies uw doelgroep voor deze films.
Een middagvoorstelling als proef
Om te kijken of een structurele samenwerking kans van slagen heeft willen wij een proef met u doen. Graag willen wij 1 specifieke zondagmiddagvoorstelling proberen een zaal met een sinterklaasfilm vol te krijgen. We maken er dan een evenement van, verkopen de kaartjes voor € 10,- en mogen hier € 7,50 van houden. U profiteert van het extra publiek en de extra verkochte drankjes en snacks in uw bioscoop.
Is de pilot succesvol dan kunnen wij de samenwerking structureel voortzetten. Wij promoten dan het gehele jaar uw actuele filmaanbod via onze website en schermen in het clubhuis en kunnen eventueel een voorverkoop van kaartjes blijven doen.
Één bioscoop
Ziet u hier ook een kans? Wij kunnen dit goede voorbeeld uit Assen maar met één bioscoop volgen. Neem dus het initiatief en neem contact met ons op dan maken we er samen een succes van!
Wij wachten uw bericht met belangstelling af!
Met sportieve groet,
Contactpersoon vereniging
Naam vereniging
Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?
Wilt u elke maand de tips en trucs van de SponsorMan ontvangen? Neem dan contact op via sponsorman@sponsorvisie.nl.