Aandachtstip SponsorMan April 2016

De aandachtstip van de SponsorMan: Social Media Shout Out

Waarschijnlijk is uw vereniging al behoorlijk actief op de sociale media en heeft u behoorlijk wat volgers. U heeft namelijk een zeer betrokken doelgroep. Wist u dat u via sociale media eenvoudig uw sponsors in het zonnetje kunt zetten via een “Social Shout Out”?

Eerder wees ik u al op de mogelijkheid om een actie van een sponsor via sociale media onder de aandacht te brengen en om sociale media te gebruiken om de traffic op uw website te vergroten. Maar sociale media puur gebruiken voor het creëren van goodwill voor uw sponsor is natuurlijk ook geweldig!

Wat is een Social Media Shout Out?

Een Social Media Shout Out is een bericht waarin een specifiek bedrijf of persoon onder de aandacht wordt gebracht met een “tag”. Door de tag is het bedrijf of persoon vindbaar voor degene die het bericht leest en ontvangt deze ook een bericht dat hij of zijn in een bericht genoemd is. Taggen is heel eenvoudig. Plaats een “@” voor de Twitter-, Facebook- of Instagram naam.

Klik hier voor een video met een korte instructie voor Instagram.

Hiermee wordt uiteraard direct duidelijk dat u aandacht heeft gegeven aan deze sponsor. Het is natuurlijk helemaal leuk als u het logo van de sponsor bij het bericht plaatst.

Voorbeelden van leuke Shout Outs:

– Zomer! Ook van het lekkere zonnetje genieten in een mooie tuinset? Ga langs bij onze sponsor Tuincentrum @hetoosten

– Kunt u de wedstrijd lastig volgen door de zon? Ga langs voor een zonnebril bij onze trouwe sponsor opticien @ooginoog

Of vestig gewoon de aandacht op een sponsor:

– Ook komend seizoen sponsort Jan Accountants weer onze Jongens A. JA, da’s GEWELDIG @janaccountants

Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?

Wilt u elke maand de tips en trucs van de SponsorMan ontvangen? Neem dan contact op via sponsorman@sponsorvisie.nl.