Vorig jaar wees ik u al op de mogelijkheid om sponsors onder de aandacht te brengen via ‘branded content‘. Dit is vooral gericht op uw eigen bereik: uw leden en toeschouwers. Deze keer vestig ik een geweldige manier om een sponsor onder de aandacht te brengen van andere teams: de campagne Fair Play: Geef het door!
Voorbeeldmail
Een Fair Play-vaantje voor elke tegenstander
Bij elke wedstrijd wordt door de aanvoerder een speciaal Fair-Play-vaantje aan de aanvoerder van het andere team gegeven. De boodschap hiervan is natuurlijk duidelijk. Er wordt aandacht gevestigd op het belang van Fair Play. Dit zal bij het eigen team en de tegenstander bijdragen tot het bewustzijn.
Dit gebaar straalt natuurlijk af op de vereniging, maar kan natuurlijk ook afstralen op een bedrijf. Dit maakt het zo interessant om op basis van dit idee een ‘Fair Play sponsor’ te vinden die de kosten draagt voor het produceren van de vaantjes (en wellicht nog wat extra’s), maar wellicht ook een reclame (achter)op het vaantje kan plaatsen.
Dit biedt kansen voor alle bedrijven die geschikt zijn als locatie voor een teamuitje. Op het vaantje kan hier aandacht op gevestigd worden en wellicht zelfs korting aangeboden worden. “Fair Play Sponsor Bowlingcentrum Pieterse biedt jouw team op vertoon van dit vaantje 10% procent korting op een bowlingarrangement met jouw team. Dat is nog eens een Fair Deal!”.
Denk hierbij aan:
– bowlingbanen
– restaurants
– kartbanen
– bioscopen
– zwembaden
– kroegen/discotheken