Aandachtstip SponsorMan Mei 2017

De aandachtstip van de SponsorMan: Nieuws

Veel clubs willen graag hun sponsors op de hoogte houden en sturen ze daarom de e-mailnieuwsbrief van de club. De inhoud van deze nieuwsbrief is echter bestemd voor leden en het grootste deel van de informatie is dan ook niet geschikt voor sponsors. Het gevolg hiervan is dat u uw doel niet bereikt: de sponsor zal de nieuwsbrieven na een paar keer niet meer lezen. Ook niet als u echt iets interessants te melden heeft. Informeer daarom uw sponsors apart. Stuur ze een paar keer per jaar een speciale sponsornieuwsbrief. Het maken van een nieuwsbrief klinkt als veel werk, maar door een aantal vaste rubrieken te hanteren is dit zo geregeld. Bent u wel eens in het nieuws met uw vereniging? Verzamel deze berichten, zet de koppen in de “In het nieuws”-rubriek in de sponsornieuwsbrief en laat ze doorlinken naar de volledige nieuwsberichten. Samen met het sponsorinterview, waar wij u al eerder een format voor stuurden en een mooie actiefoto is uw periodieke sponsornieuwsbrief al zo goed als compleet.

[av_image src=’http://sponsorvisie.nl/wordpress/wp-content/uploads/2017/05/SponsorMan-Nieuws-260×200.png’ attachment=’3316′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’left-to-right’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

Een nieuwsbrief heeft eigenlijk niet veel meer dan 5 rubrieken nodig. Naast de drie reeds genoemde rubrieken kunt u ook denken aan:

  • Agenda; welke (voor sponsors) interessante activiteiten zijn er de komende periode op de club. De ALV is hierbij niet interessant, maar een jeugdtoernooi of derby van het eerste team natuurlijk wel
  • Waar wij trots op zijn; sponsors willen graag een gevoel krijgen bij uw club. Deel daarom uw trots. Bijvoorbeeld het kampioenschap van E3, de selectie van een jeugdspeler bij oranje, of de activiteiten van een van de vrijwilligers
  • Dankzij u; sponsors horen graag wat er met hun bijdrage is gerealiseerd. Maak dat dan ook concreet. Vertel welke materialen aangeschaft konden worden of dat er een extra keeperstrainer aangetrokken is.
  • Talent; zet een van de talenten op de club in de picture en laat deze zich kort voorstellen
  • Nieuwe en trouwe sponsor(s); benoem welke sponsors zich hebben aangesloten bij de club en bedank sponsors die hun contract verlengd hebben. Alleen een foto van een handtekeningenmoment is voldoende
  • Sponsor-get-sponsor-bon; plaats een tegoedbon in de nieuwsbrief voor 1 maand gratis adverteren op de website of de narrowcasting. Deze voucher kunnen de sponsors aan een relatie cadeau doen. Hierdoor hebben zij een mooi geschenk voor een relatie en u een potentiële nieuwe sponsor!  U kunt natuurlijk ook een brief bijvoegen zoals in een eerdere aandachtstip al eens beschreven: (Zie: Geef een cadeau)
  • Sponsor-de-sponsor; licht een mooie aanbieding van een sponsor aan de andere sponsors uit, Zie:  Het Sponsor-de-Sponsor-pakket
  • Ambitie; beschrijf welke ambitie of droom uw club heeft: een extra kunstgrasveld, een g-elftal of een meisjeskleedkamer. Vertel ook waarom het nog niet gerealiseerd kan worden

U kunt elke keer verschillende artikelen selecteren. De meeste van deze artikelen kunt ook ook gebruiken als nieuwsbericht op uw website of in uw reguliere nieuwsbrief. Zo slaat u twee vliegen in 1 klap!

Tip: Korte teksten maken de nieuwsbrief makkelijk en snel leesbaar. Zorg daarom dat u veel met afbeeldingen werkt en weinig tekst gebruikt. De meeste artikelen hebben niet meer nodig dan een sprekende afbeelding en een kop. Wilt u toch meer vertellen zet het volledige artikel dan op de website en zet een link hiernaartoe in de nieuwsbrief.

Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?

Wilt u elke maand de tips en trucs van de SponsorMan ontvangen? Neem dan contact op via sponsorman@sponsorvisie.nl.