Aandachtstip SponsorMan November 2016

De aandachtstip van de SponsorMan: In de stemming

Er zijn een hoop creatieve manieren om een sponsor onder de aandacht te brengen of een sponsoring te activeren. Vorige jaar hebben wij op de mogelijkheden van Branded content gewezen. Dit biedt heel leuke mogelijkheden om sponsors extra onder de aandacht te brengen en het kan een leuke manier zijn om een sponsorship te ‘activeren’. Een voorbeeld was de “Vrijwilliger van de week”, die elke week door het bestuur wordt geselecteerd, maar het is tegenwoordig ook heel makkelijk om het publiek te laten stemmen. Dat vergroot het bereik van de actie en maakt het voor de sponsor extra interessant.

[av_image src=’http://sponsorvisie.nl/wordpress/wp-content/uploads/2016/11/Sponsorman-In-de-stemming-260×200.png’ attachment=’3012′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’left-to-right’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

Organiseer een verkiezing

Een verkiezing organiseren is dankzij Social Media makkelijker dan ooit. Het is een eenvoudige optie bij aan aanmaken van een post op Twitter:

Twitterbericht met Stemming

Klik hier om zelf te stemmen in deze poll

Na afloop van de poll kan je de uitslag ook weer via de eigen digitale kanalen en sociale media bekend maken. Zorg dan dat er in de afbeelding het logo van de sponsor wordt gebruikt.

Het is ook mogelijk de verschillende genomineerden op Facebook te plaatsen en te kijken wie het meeste ‘likes’ krijgt.  Hier is het direct al mogelijk om de sponsor van de verkiezing of competitie in de afbeelding te vermelden.

In het geval van een competitie kan na elke competitieronde een tussenstand worden gecommuniceerd.

Leuke voorbeelden van interessante verkiezingen en competities zijn:

  • Bestuurder van het Jaar, laat het sponsoren door de autodealer (De Volvo Bestuurder van het Jaar)
  • Houd het doel schoon-competitie (keeper/team met minste tegendoelpunten) (schoonmaakbedrijf als sponsor).
  • Topscorer competitie (speler/team met de meeste goals)
  • Mooiste teamfoto (fotograaf of cameramerk als sponsor)
  • Mooiste doelpunt (voorbeeld: Auping Doelpunt van de Week)
  • Trucje van de maand (feest- of speelgoedwinkel als sponsor)
  • Baby in de spotlight (kinderopvang als sponsor), klik hier voor het voorbeeld van AH&BC
  • Coach van de maand (consultancybedrijf als sponsor)
  • Scheidsrechter van de week (advocatuur of mediator als sponsor)
  • Vrijwilliger van het jaar, voorbeeld Praxis Vrijwilliger van de Week:

SponsorMan Branded Content 260x200

Wat vond u van deze tip? Laat het ons weten via onze poll op Twitter!

Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?

Wilt u elke maand de tips en trucs van de SponsorMan ontvangen? Neem dan contact op via sponsorman@sponsorvisie.nl.