SponsorMan Februari 2022

SponsorMan werft tuincentra

De wervingstip van de SponsorMan: Tuincentra

Het voorjaar is in aantocht. De lente is dé tijd om iets aan de tuin te gaan doen. Wist je dat Nederlanders in 2020 gemiddeld €199,- per huishouden bij tuincentra uitgaven aan planten en bloemen? (bron: Detailhandel.info)

Nu je dit weet ken je ook de waarde van het ledenbestand voor het lokale tuincentrum. En je weet ongetwijfeld ook dat het in het weekend het drukst is in de tuincentra. Dit geldt ook voor jullie sportclub en veel mensen zullen beide activiteiten combineren in het weekend. Daarmee is je vereniging een ideale advertentielokatie voor het lokale tuincentrum.

Klik hier voor meer informatie

 

De aandachtstip van de SponsorMan: Slimme sponsorplekken

We zijn gewend aan het sponsorbord tussen de andere sponsorborden in een keurige rij langs het veld en roulerende logo's of een mooi logo-overzicht op de website, maar soms is het juist slim een speciale sponsorplek voor een sponsor te creëren. Ten eerste omdat de sponsor dan meer opvalt en ten tweede omdat dit ook nog eens meer geld in het laatje kan brengen. Hierbij zet ik 10 slimme sponsorplekken op een rij waarmee je een bestaande sponsor meer kunt laten opvallen. Door deze positie additioneel aan te bieden kan je ze verleiden om een extra sponsoruiting af te nemen. Of je gebruikt een dergelijke originele sponsorplek om een nieuwe sponsor te werven!

Klik hier voor meer informatie

 

ToolkitTip: Stappenplan voor het organiseren van een netwerkbijeenkomst

Elke vereniging kan nieuwe sponsors goed gebruiken. Om potentiële sponsors in beeld te krijgen is het handig om te weten wie er allemaal op de club rondloopt, maar dat is ook handig voor de mensen zelf. Wie weet loopt je volgende grote klant wel op de club rond? Vandaar dat het organiseren van een netwerkevenement op alle fronten heel handig kan zijn. En één voordeel: het mag ook weer!

Klik hier om een stappenplan te downloaden voor de organisatie van netwerkbijeenkomst

Inzicht: Stel je voor dat sponsoring met één klant zou kunnen worden terugverdiend?

Bedrijven overtuigen is een stuk makkelijker als het voor henzelf ook echt kansen biedt. Logisch toch? Bedenk daarom eens hoeveel klanten een sponsor nodig heeft om zijn investering terug te verdienen. Bij de bakker zijn dan heel wat meer transacties nodig dan bij een kunstatelier. Er hoeft maar één schilderij verkocht te worden om jaren sponsoring terug te verdienen, terwijl de bakker heel wat broden over de toonbank moet laten gaan. Logisch dat hier een verband zit. Zeker als er een logische match zit in de doelgroep.

Als het atelier werken kan tonen in het clubhuis van de golfclub dan zit hier dus echt een kans. Terwijl voor de bakker sponsoring meteen interessant is als het direct die klant oplevert, bijvoorbeeld als er gezamenlijk een paasactie wordt opgezet, de broodjes voor het toernooi worden afgenomen, of de croissantjes in de kantine mogen worden geleverd.

Het kan handig zijn potentiële sponsors te selecteren o.b.v. potentiële omzet. Vandaar dat een autorijschool, de makelaar, een aannemer en een huiswerkinstituut logische sponsors zijn. En dankzij de elektrische fiets hoort de fietsenwinkel nu ook in dit rijtje. Eén klant en de investering is terugverdiend. Doe er je voordeel mee!

Extra informatie via Social Media?

Klik hier om ons te volgen op Twitter

Klik hier om ons te liken op Facebook

En blijf op de hoogte!