SponsorMan juni 2023

De wervingstip van de SponsorMan: Gezond

Gezond is hip. Steeds meer mensen zijn bezig met gezonder leven en gezonder eten. Geldt dit ook al binnen jullie vereniging? Hebben jullie al een gezonde sportkantine? Hoe dan ook liggen hier kansen voor diverse gezonde sponsorrelaties. Denk aan een sponsor van de fruitmand op de bar, mueslibollen als alternatief voor de tosti, of suikervrije limonade. Het toevoegen van gezonde producten aan het assortiment kan de basis zijn van een heel gezonde sponsorrelatie. Evenals het promoten van sportieve alternatieven in de periodes dat jullie vereniging van de welverdiende zomerrust geniet.

Klik hier voor meer informatie

De aandachtstip van de SponsorMan: Sportgatendoek

We laten ons vaak inspireren door goede ideeën van anderen, maar deze keer is het een idee van onszelf. Een aantal jaren geleden hielpen wij Picnic, de online supermarkt met de leuke bezorgkarretjes, met hun sponsoring bij diverse lokale verenigingen. In alle bezorgregio's zochten wij een leuke samenwerking met verenigingen. Maar hoe zorg je nu dat mensen over je praten? Hiervoor bedachten wij de Picmik: een schietdoek dat in een goal gespannen kan worden en waarmee precisie getraind kan worden. Een mooie, creatieve en zeer opvallende sponsoruiting die ook echt van waarde is voor de sportvereniging. U mag dit idee gerust van ons lenen om een bestaande (of nieuwe) sponsor opvallende exposure te bieden. Ziet u hem al hangen?

“Advocatenkantoor Jansen: Wij schieten een gat in elke verdediging”
“Gatenkaas? Jazeker, maar ook Old Amsterdam en brie. Uw kaasspecialist”
“Met scherp schieten? Adverteer via de lokale krant” of, misschien nog wel slimmer: “Met scherp schieten? Bereik uw doelgroep via onze club”. 
“Wat is jouw doel? Bereik het met de huiswerkspecialist
“Schoonmaakbedrijf X, houdt niet alleen dit doel schoon”
“Wilt u geen gaten in uw dekking? Verzekeringskantoor Pieters”

Klik hier voor meer informatie

Obligatie-update: Van Blaashal tot Kringloopwinkel

1 juni was een bijzondere dag omdat op 1 dag twee obligatieplannen afgesloten werden, beide met een forse overinschrijving. Gooische haalde € 525.000,- op voor een blaashal (doelbedrag was € 500.000,-), waarvan meer dan €200.000,- in de laatste week (!) en Stichting Een Aarde haalde € 232.000,- voor het realiseren van een nieuwe kringloopwinkel (doelbedrag € 325.000,-). Daarnaast startten 6 nieuwe organisaties met een Obligatieplan. Het heeft er alle schijn van dat het uitgeven van obligaties een grote vlucht neemt bij sociale organisaties en in het bijzonder sportverenigingen.

Ben je benieuwd wat Obligatieplan voor jullie kan betekenen? Klik dan hier

Onbezorgd op vakantie dankzij de over-de-schutting-service

Waarschijnlijk weet jij het al. Je kunt geheel onbezorgd op vakantie. Als licentiehouder kan je immers gebruik maken van onze over-de-schutting-service. Eigenlijk kan je alle vragen van sponsors over hun digitale zichtbaarheid 1-op-1 doorsturen en wij zorgen voor snelle en nette afhandeling en houden je uiteraard ook op de hoogte. Zo kan je ook tijdens je vakantie (en de rest van het jaar) je sponsors optimaal bedienen.

Heb je een sponsor die u graag wil verrassen met een creatief idee om meer uit de sponsoring te halen? Of wil je een advies voor het werven van een nieuwe sponsor? Stuur ons dan een mail en wij geven wij je advies. Ook dit soort verzoeken kan je altijd, dus niet alleen tijdens de vakantie, bij ons "over de schutting" gooien.

Leuk idee! Contributiekorting

Contributiekorting is een van onze leuke concepten om het nieuwe seizoen voor sponsors en leden direct extra goed te beginnen en dit is het moment om de sponsors hierover te informeren. Je vindt meer informatie via deze link.

Extra informatie via Social Media?