SponsorMan Mei 2023

SponsorMan Mei 2023

De wervingstip van de SponsorMan: BBQ

Het is bijna officieel zomer! Er is volop lekker weer in aantocht en menig BBQ zal weer regelmatig roken. De lokale slager zal dan ook weer graag zijn BBQ-producten onder de aandacht willen brengen. En waarom niet via de vereniging? Bovendien is er misschien ook nog een BBQ op de club en kan deze mooi gebarterd worden? Geld niet uitgeven is namelijk net zo interessant als geld verdienen.

Klik hier voor meer informatie

De aandachtstip van de SponsorMan: Het Nieuwe Ledenpakket

Het zijn moeilijke tijden om nieuwe sponsors te werven, maar het is wel een goed moment om te kijken hoe je je bestaande sponsors nog beter kan helpen. Een heel goede manier om de sponsors direct onder de aandacht te brengen van nieuwe leden en zo te zorgen dat ze direct resultaat ervaren uit de sponsoring is het samenstellen van een nieuw ledenpakket. Omdat de ledenaanwas aan het begin van het seizoen het grootst is, is het goed om dit nu voor te bereiden.

Vraag sponsors of ze een bijdrage aan dit pakket willen leveren. Dat kan een promotioneel artikel zijn, maar bijvoorbeeld ook een kortingsbon.

Klik hier voor meer informatie

De SponsorMan op onderzoek: ChatCPT

We horen er heel veel over: ChatGPT. Maar kan het ons ook helpen bij het werven van sponsors? Misschien wel… Laten we het eens proberen met een eerste vraag: “Op welke manier kan een Nederlandse sportvereniging de inkomsten uit sponsoring vergroten?”

Benieuwd naar het antwoord? Klik dan hier en... doe er je voordeel mee!

Obligatieplan.nl maakt Droom van Schalkwijk waar: (1,7 miljoen!)

Met Obligatieplan.nl helpen wij steeds meer sociale organisaties met het lenen bij hun eigen achterban. Naast inmiddels meer dan 100 sportverenigingen waren er ook al theaters, musea, kerken, dorpshuizen, wijkcentra en verenigingen van eigenaren. Toen De droom van Schalkwijk bij ons aanklopte kwam hier nog een organisatietype bij: zorginstellingen. De droom van Schalkwijk is een ouderinitiatief in het groen met wonen, dagbesteding en een familiehuis voor matig of ernstig verstandelijk beperkte jongvolwassenen vanaf 18 jaar. Een miljoenenproject. Er was al een lange weg afgelegd. De plannen waren al uitgewerkt en een locatie was gevonden. Ook was er al steun van gemeente en diverse fondsen, maar er resteerde nog een groot financieel gat. Om het geheel door te laten gaan was een eigen inbreng door obligaties van circa 2 miljoen euro nodig.

Dat lijkt een onhaalbaar doel, maar ook nu werd de kracht van het financieren van sociale projecten met de hulp van de achterban bewezen. In amper 6 weken tijd haalde Stichting De droom van Schalkwijk   met een obligatieplan € 1,710.000,- op en dat zorgde dat uiteindelijk ook alle andere betrokken partijen boter bij de vis deden. De droom wordt werkelijkheid. In juli zal de bouw worden gestart. Geweldig!

Zelf ook obligaties uitgeven? Vraag dan een gratis digitaal consult aan via www.obligatieplan.nl

Extra informatie via Social Media?