Sponsortip 27: Een geplaatste bal

Zoals u weet sturen wij een aantal keer per jaar een mail namens uw vereniging aan de sponsors waarin wij de sponsors wijzen op de kansen die actief sponsoren biedt. Hierbij de tip van deze maand:

Een geplaatste bal 

In Sponsortip 25 vertelden wij u dat het handig is om een link te leggen tussen het publiek en uw bedrijf. Dat lijkt misschien niet altijd even makkelijk. Maar een paar voorbeelden kunnen het tegendeel bewijzen.

Zo kunt u in uw advertentieafbeelding een eenvoudige link maken door op een voetbalclub een voetbal te gebruiken en bij een tennisclub een tennisbaan op de achtergrond. Een autodealer kan in zijn advertentie van een nieuwe auto bij de golfclub beter een golfer zijn golftas in de laadruimte van zijn stationwagen laten plaatsen dan een jongedame haar boodschappentas. Simpelweg omdat dat de kijker meer aan zal spreken en daardoor tot een groter effect leidt.

Ook de actietitel kan worden gebruikt om de ‘link’ te leggen: “Scoor nu voordeel bij…”. “Goed hypotheekadvies? Dat is een inkoppertje bij…”. En ga zo maar door.

In Sponsortip 3: Welk voordeel biedt u? vertelden wij u bovendien dat het effectief is een specifieke actie voor leden van vereniging te hebben. Ook hiermee legt u natuurlijk de ‘link’, zeker als de actie ook een een verwijzing naar de sport heeft. Bijvoorbeeld: “Lid van [clubnaam}. Scoor dan nu een gratis voetbal bij een proefrit”. Dat is eigenlijk alle drie de tips in één! Zo schiet u niet met hagel maar schiet u een geplaatste bal.

Heeft u hier hulp bij nodig? Neem dan gerust contact met ons op via support@sponsorvisie.nl. Wij helpen u graag. Dat is service van de club.

Bekijk ook onze vorige tips: