Sponsortip 28: Referentie

Zoals u weet sturen wij een aantal keer per jaar een mail namens uw vereniging aan de sponsors waarin wij de sponsors wijzen op de kansen die actief sponsoren biedt. Hierbij de tip van deze maand:

Referentie

Mond-tot-mond reclame is een van de krachtigste vormen van promotie. Deze vorm van reclame is ook heel effectief binnen een sportvereniging omdat juist hier de mensen heel frequent en intensief contact met elkaar hebben. Door dat frequente contact is er een hoge mate van vertrouwen tussen de mensen. Ook is niet te onderschatten dat de mensen die binnen een club contact met elkaar hebben, bijvoorbeeld teamgenoten, of ouders van jeugdleden, vaak een gelijksoortig profiel hebben.

Denk bijvoorbeeld eens aan Karel, de jongen uit het tweede team die een kind krijgt en daarom een nieuwe woning heeft gekocht. Als hij bij de hypotheekadviseur, die sponsor is van de club, een goed advies en een lage rente heeft gekregen, dan zal hij dit zeker onder het genot van een biertje delen met zijn teamgenoten na de training. En zijn teamgenoten zitten in de zelfde levensfase en zijn ongetwijfeld ook binnen afzienbare tijd aan gezinsuitbreiding toe en hebben dan ook een goed hypotheekadvies nodig. Naar wie gaan ze dan?

Dit effect kunt u natuurlijk versterken. Heeft u er ooit aan gedacht om een lid van de vereniging die uw klant is geworden zijn verhaal te laten delen via uw advertentie in het SponsorPortaal? Dat zal er ongetwijfeld voor zorgen dat er nog meer over gesproken wordt. Uiteraard is Karel ook erg geschikt voor een member-get-member-actie. Biedt Karel een beloning als hij nieuwe relaties aandraagt. Dankzij de goede ervaring is hij hier waarschijnlijk graag toe bereid.

Een dergelijke member-get-memberactie is ook erg geschikt om via het SponsorPortaal onder de aandacht te brengen. Daarover volgende week meer!

Heeft u hier hulp bij nodig? Neem dan gerust contact met ons op via support@sponsorvisie.nl. Wij helpen u graag. Dat is service van de club.

Bekijk ook onze vorige tips: