Sponsortip 30: Het effect van kleur

Het effect van kleur

Zoals u weet sturen wij een aantal keer per jaar een mail namens uw vereniging aan de sponsors waarin wij de sponsors wijzen op de kansen die actief sponsoren biedt. Hierbij de tip van deze maand: Het effect van kleur.

In eerdere tips Sponsortip 1: Trek de aandacht  en Sponsortip 6: Maak uw afbeelding dynamisch adviseerden wij u ook al om te zorgen dat uw advertentie opvalt. Dat vergroot de effectiviteit aanzienlijk. Deze maand wijzen wij u graag op het effect van kleurgebruik in uw online uitingen. Arjen Pijfers schreef een interessant artikel op Frankwatching over kleurgebruik in actiebuttons. Hier kunt u zeker een aantal punten van gebruiken in uw eigen website maar ook in uw advertentie in het SponsorPortaal.

[av_image src=’http://sponsorvisie.nl/wordpress/wp-content/uploads/2016/01/SponsorMan-Kleur.jpg’ attachment=’2522′ attachment_size=’full’ align=’center’ animation=’left-to-right’ link=” target=” styling=” caption=” font_size=” appearance=”][/av_image]

Wij lichten er graag een aantal zaken uit. Een van de belangrijkste dingen is dat oranje en groen de meest gekozen kleuren zijn voor een actiebutton, maar niet altijd de effectiefste. Het advies is om een contrasterende kleur te gebruiken ten opzichte van de hoofdkleuren in de site waarin de button of advertentie wordt getoond.

Verder blijken icoontjes en pijltjes goed als aanmoediging om te klikken te werken. Ook als een een specifieke reden wordt gegeven heeft dit een positief effect op de doorklikratio (CTR). Hier gingen wij ook in eerdere tips (Sponsortip 3: Welk voordeel biedt u?) al uitvoering op in. Dit is ook de reden dat wij in onze advertenties standaard een advertentietitel tonen. Indien u al een call-to-action opneemt in uw advertentie kunt u deze uiteraard beter deactiveren.

Heeft u hierover vragen of heeft u hulp nodig? Neem dan gerust contact met ons op via support@sponsorvisie.nl. Dat is service van uw club.

Bekijk ook onze vorige tips: