Startende sponsorcommissie
SponsorVisie geeft in opdracht van het bedrijfsleven sportbonden, gemeentes of verenigingen workshops of presentaties op congres, clubbijeenkomsten, regiodagen of sportcafé's. De workshops en presentaties kennen een hoge graad van interactie en toepasbaarheid krijgen enorm hoge waarderingen van de deelnemers ((2018) gemiddeld 8,4).
Waar moet een nieuwe sponsorcommissie beginnen?
Een nieuwe sponsorcommissie gaat natuurlijk volop energie aan de slag, maar ze willen natuurlijk wel efficiënt te werk gaan, hun kostbare tijd optimaal gebruiken en snel resultaat boeken. Dan is deze workshop een aanrader. In een paar uur worden de nieuwe sponsorcommissies op weg geholpen en met een kant-en-klaar plan van aanpak en diverse standaarddocumentatie en tips en trucs verlaten ze de zaal. Tevredenheid gegarandeerd!
Wat behandelen we in de workshop?
- Stap 1: Het verhaal. Met welke verhaal interesseert en overtuigt u potentiële sponsors
- Stap 2: Het beleid en prijsstelling: Wat heeft u te bieden en moet u hiervoor vragen? En hoe presenteert u deze mogelijkheden?
- Stap 3: Potentiële sponsors selecteren
- Stap 4: Potentiële sponsors benaderen
- Stap 5: Overeenkomst, communicatie en facturatie. Hoe regelt u dit optimaal?
- Stap 6: Onderhoud en upsellen. Hoe houdt u sponsors tevreden en zorgt u dat ze nog meer gaan sponsoren?
De opvolging
Als een aanvulling op de workshop krijgen de deelnemers alle documentatie ter beschikking in een toolkit en tegen een meerprijs (afhankelijk van het aantal deelnemers) worden ze het gehele jaar ondersteund in het werven van nieuwe sponsors en het optimaal bedienen van de bestaande sponsors. Hierdoor wordt de kans op succesvolle implementatie van de opgedane kennis nog verder vergroot.
Workshop of presentatie op uw congres of sportcafé?
Wilt u weten wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem dan gerust contact op met Peter van Baak via petervanbaak@sponsorvisie.nl of 06-41942715.
Peter van Baak, specialist in breedtesportsponsoring
Peter van Baak, medeoprichter van SponsorVisie en Crowdfunding voor Clubs, heeft sport en commercie door de aderen vloeien. Hij speelde jarenlang tophockey bij T.H.C. Hurley. Daarnaast was hij actief als ondernemersadviseur. In 2010 startte hij SponsorVisie met als doel om sponsoring van lokale sportverenigingen te veranderen. Peter verzorgde al talloze presentaties voor de KNVB, het Nederlands Handbal Verbond en diverse gemeentes, zoals Zoetermeer en Nieuwkoop.
De workshop die hij namens ING voor de KNVB Kennisdagen werd door de deelnemers op de vlakken inhoud en toepasbaarheid met een 8.4 beoordeeld.
“SponsorVisie leidde een introducerende bijeenkomst over sponsoring voor de Haagse sportverenigingen. Hun frisse kijk op sportsponsoring bij verenigingen, voorbeelden en praktische tools zijn met groot enthousiasme ontvangen en hebben de clubs geïnspireerd om verder met dit onderwerp aan de slag te gaan.”
''Ik maak het niet elke dag mee dat er zo’n goede presentatie wordt gegeven. Een presentatie vanuit passie inspireert de “luisteraars” enorm. Peter, dit weet jij echt goed over te brengen. Mij heeft het in ieder geval overtuigd om verder te gaan waar ik mee bezig ben (ook buiten de Schoolsport Olympiade) en wellicht vraag ik je nog eens om raad in de toekomst.''
''Beste Peter, dank voor de presentatie. Complimenten voor je verhaal. Erg goed gebracht en sterke inhoud. Kreeg na afloop ook veel positieve reacties.''
''Waardevol aan de workshop was dat je op een andere manier naar sponsoring ging kijken dan gebruikelijk. Leuke en verduidelijkende praktijkvoorbeelden. Diverse nieuwe inzichten gekregen over het aantrekken van sponsoren en waar je ze het beste kunt zoeken / hoe te benaderen.''