ToolkitTip SponsorMan: LinkedIn-analyse

Sponsors vinden is niet altijd even makkelijk. Zoals u uit ons advies voor sponsorwerving ("Het selecteren van potentiële sponsors", zie toolkit) heeft kunnen leren is een belangrijke bron het eigen ledenbestand, maar waar begin je dan? Dat kan ik u wel vertellen. U begint met een LinkedIn-analyse van uw ledenbestand. Door de namen van leden en ouders van leden in te vullen in LinkedIn wordt u veel wijzer. LinkedIn helpt je de juiste "Maartje de Groot"' te vinden en u weet precies wat deze ouder van één van uw jeugdleden doet én waar zij werkt. Dit is heel erg handig als u sponsors zoekt, want u weet meteen wie er verantwoordelijk is voor marketing bij een bedrijf, of een eigen bedrijf heeft.

Vrijwilligers

De LinkedIn-analyse is ook heel waardevol als u vrijwilligers zoekt. U kunt namelijk veel gerichter mensen benaderen voor een openstaande vacature of een specifiek vraagstuk. Begin als u een tekort hebt aan vrijwilligers met de vacature voor "Bestuurslid Vrijwilligerszaken" en selecteer via LinkedIn mensen die actief is in de Werving & Selectie of Headhunting. Een van deze mensen is de aangewezen persoon om het vrijwilligersprobleem binnen jullie club op te lossen.

We hebben een tool gemaakt voor de LinkedIn-analyse. Deze helpt u om eenvoudig de leden in te delen in relevante categorieën. Je vindt deze terug in de toolkit in het beheersysteem. Je maakt een export uit de ledenadministratie en vult hiermee de eerste kolommen. Daarna kopieert u de leden 1-voor-1 in het zoekvenster van LinkedIn. De tijdsinvestering (ca. 1 minuut per lid) betaalt zich dubbel en dwars terug.

Vergeet niet zelf meteen een connectie te maken met deze leden via LinkedIn en ze uit te nodigen voor de LinkedIn-pagina van de club.

Klik hier om de tool te downloaden

Elke maand tips van de SponsorMan ontvangen?