U kent de kracht van social media. Steeds meer bedrijven maken hier slim gebruik van. Bij Amsterdam City Swim krijgen alle deelnemers hun eigen finish video toegestuurd. Superleuk natuurlijk en makkelijk om te delen op social media! Wie daarvan profiteert? De sponsors die op de achtergrond zichtbaar zijn.
Iets soortgelijks doen wij bij de activatie die wij voor Picnic bij ca. 50 clubs uitvoeren. Elke week wordt een Picnic Team van de Week gekozen en met een teamfoto in een Picnic-kader op de site en social media gepubliceerd.
Slim en iets soortgelijks is ook voor uw sponsors interessant!
De teamfoto als sponsorkans
Team- en, nog beter, kampioensfoto's worden veel gedeeld. Dit is dan ook een goede manier om sponsors onder de aandacht te brengen. Voor de shirtsponsor gaat dit vanzelf, maar het is ook slim om het logo van de hoofdsponsor op een kampioensbord te laten printen waarmee de kampioenen op de foto gaan. Of de foto te nemen voor of achter een uiting van de sponsor, bijvoorbeeld het sponsorbord. Eigenlijk gebeurt dit overal al. Denk maar eens aan het sponsorbord vol met logo's dat bij TV-interviews met voetballers altijd achter de voetballer staat.
Bij een toernooi is dit ook leuk voor de toernooifoto van elk deelnemend team. Deel de teamfoto's vervolgens via social media en laat de teams weten dat ze het daar terug kunnen vinden. Dan wordt het vervolgens vanzelf verspreid.
Net zoals bij de Picnic-actie is digitale nabewerking, waarbij een bedrijfslogo wordt toegevoegd, ook mogelijk. Maar dit is arbeidsintensiever en het is niet altijd mogelijk om dit direct te regelen. Waardoor het actualiteitswaarde gaat missen en dat is zonde.
Je bent nu nog ruimschoots op tijd om het kampioensbord te regelen. Het kost een paar tientjes en de hoofdsponsor zal hier heel blij mee zijn! Of werf je een speciale 'sponsor van kampioenen'? Dan levert het nog extra geld op ook!
bron foto: www.vvheiligerlee.nl
Branded content
De sponsoring van het kampioensbord of de teamfoto's is eigenlijk branded content. Er is hier nog veel meer mee mogelijk, zoals ik in mijn aandachtstip over branded content al met u deelde.