Kies één hoofdboodschap. Voorkom verwarring
In communicatie is duidelijkheid belangrijk. Plaats dus 1 boodschap tegelijk. Benoem niet in 1 advertentie uw 5 producten, maar maak voor elk product een aparte advertentie. Hierdoor spreekt u de gebruiker veel gerichter aan. “Advocatenkantoor Pieterse, specialist in ondernemingsrecht, arbeidsrecht en privaatrecht”, werkt niet. Richt op 1 onderdeel en het liefst zo specifiek mogelijk. “Wilt u een BV oprichten? Wij helpen u tot 1 november met een fikse korting”. “Een werknemer ontslaan? Laat u eerst door ons informeren!”. “Een kind gekregen? Tijd voor een testament! Nu al voor € 250”. Hoe concreter, hoe beter.
Verschillende uitingen voor elk product of dienst maken het ook makkelijk om aan tip 2 (wissel uw uiting regelmatig) te voldoen.
Na verloop van tijd wordt een uiting minder effectief. Het is dan ook het slimst om de advertentie regelmatig te wisselen, bijvoorbeeld elke maand. Dan blijft de effectiviteit optimaal.
In 1 keer meerdere acties klaar zetten
In het beheersysteem kunt u een onbeperkt aantal acties maken. Als u in 1 keer een aantal acties maakt, kunt u later eenvoudig wisselen door een andere actie te activeren. Het kost u dan veel minder tijd om actueel te zijn. Het is handig om ook een actie te maken die altijd kan gelden, zoals een speciale korting voor leden of één van uw producten of diensten. Daar kunt u altijd op terug vallen, indien u even niets actueels te melden hebt.Maak ook gebruik van de reminders door een einddatum van de actie op te geven. U ontvangt dan automatisch 3 dagen voor de einddatum een herinnering om een andere actie te selecteren.
Bekijk ook mijn vorige tips:
- Sponsortip 1: Trek de aandacht
- Sponsortip 2: Wissel uw uiting regelmatig
- Sponsortip 3: Welk voordeel biedt u?
SponsorVisie helpt verenigingen met sponsors werven en behouden. Deze video laat zien hoe wij dit doen.