SponsorMan Juni 2021
De Toolkittip van de SponsorMan: Member-Get-Sponsor-actie
Sponsors vinden is niet altijd even makkelijk. Zoals je uit ons advies voor sponsorwerving ("Het selecteren van potentiële sponsors", zie toolkit) heeft kunnen leren is een belangrijke bron het eigen ledenbestand, maar waar begin je dan? Een slimme mogelijkheid is het starten van een Member-Get-Sponsoractie. Dat is een (tijdsgebonden) actie waarbij je het lid of de sponsor beloont die een nieuwe sponsor aanbrengt. Dit kan een financiële beloning zijn of een tegoed bij bijvoorbeeld de sportwinkel, maar vaak werken ook ludieke tegenprestaties heel goed. Het is slim om elk jaar een member-get-sponsor-actiemaand te hebben. Die maand kan je dan volop aandacht vestigen op de actie en doordat deelname tijdsgebonden is, hebben leden een reden om direct aan de gang te gaan. Je kan de member-get-sponsor actie ook altijd voeren en dan in de actiemaand een extra of hogere beloning geven. Vraag leden ook specifiek om hun werkgever te vragen om de club te steunen. Het is slim om hier een kant-en-klare tekst voor aan te leveren.
Klik hier voor meer informatie
Wist je dat in de toolkit een concept Member-get-sponsorflyer te vinden is?
De Wervingstip van de SponsorMan: Coronatest
Om op reis te kunnen moet je een coronatest laten doen en een reiscertificaat van de testorganisatie ontvangen (bron: RTL Nieuws). Dit wordt alleen maar gedaan door commerciële testaanbieders. De concurrentie tussen deze partijen is groot, dus is het interessant voor deze partijen om zich via jullie vereniging te laten promoten. Misschien wel met een speciale korting voor leden.
Klik hier voor meer informatie
De aandachtstip van de SponsorMan: Promoot het actie-overzicht
Het is belangrijk dat alle sponsors leden en fans van de club een reden geven om contact op te nemen. Bijvoorbeeld door een speciale korting aan leden te geven, of juist een extra sponsorbijdrage aan de club bij elke aankoop of nieuwe klant. Nodig alle sponsors uit om een dergelijke actie te communiceren en verzamel deze in het actie-overzicht. Dan is het een stuk makkelijker om je leden en supporters naar de sponsors toe te krijgen. Wel is het dan van belang om regelmatig naar het actie-overzicht te verwijzen. Plaats als er een nieuwe actie is een nieuwsbericht op je digitale kanalen, vermeld "Deze actie en andere acties van onze sponsors zijn te vinden in het actie-overzicht, zie [link naar actie-overzicht]". Het is ook slim om elke maand een andere actie in de spotlight te zetten door steeds een 'Actie van de Maand" te selecteren. Zo is er elke maand aandacht voor acties van sponsors en dat zorgt ervoor dat leden de acties kennen, maar ook dat sponsors gemotiveerd worden om regelmatig nieuwe acties te communiceren.
Klik hier voor een voorbeeldmail voor promotie van het actie-overzicht
Geld verdienen met een loterij of veiling. Schrijf je in voor de SponsorVisie Meet op 7 juni 20.00 - 21.30uur
Tijdens deze digitale meeting bespreken we de verschillende mogelijkheden om geld op te halen met een loterij. We vertellen wat er komt kijken bij het zelf organiseren van een loterij en zetten de grote loterijen voor clubs op een rij. Van de SupportActie en de Vriendenloterij tot de grootste loterij voor het verenigingsleven: De Grote Clubactie. Frank Molkenboer, directeur van De Grote Clubactie, is zelf ook aanwezig en zal een aantal succesverhalen en tips met jullie delen.
Naast loterijen worden ook veilingen zeer succesvol door verenigingen ingezet om inkomsten te vergaren. Er zijn clubs die hier jaarlijks tienduizenden euro's mee ophalen. Ook hier laten wij een echte specialist aan het woord: Hubert Habers. Hubert heeft zelf jarenlang de veiling van FC Lisse georganiseerd en hier geweldige resultaten mee gehaald. Nu helpt hij met Veiling op je club ook andere clubs met de organisatie van een veiling. Ook hij deelt een aantal mooie voorbeelden en tips met jullie.
Deelname is gratis
Deelnemen aan deze SponsorVisie Meet is helemaal gratis. Opgeven kan via: www.sponsorvisie.nl/sponsorvisie-meet
Extra informatie via Social Media?
Klik hier om ons te volgen op Twitter
Klik hier om ons te liken op Facebook
En blijf op de hoogte!