SponsorMan Oktober 2016

De wervingstip van de SponsorMan: Zorgpremies

Deze week heeft de eerste zorgverzekeraar (DSW) de premie voor de Basisverzekering bekend gemaakt: € 108,- per maand. Dat is een verhoging van € 10,- ten opzichte van vorig jaar. Waarschijnlijk zet dit de trend voor de premies die de andere verzekeraars de komende maanden bekend zullen maken. Voor veel mensen zal dit reden zijn om de eigen verzekering eens kritisch te bekijken. Voor u is dit de aanleiding om een lokaal verzekeringskantoor op de kansen van communiceren via uw vereniging te wijzen.

Klik hier voor meer informatie

De aandachtstip van de SponsorMan: Rij direct even langs!

U kunt ze wel: billboards langs de snelweg met uitingen als: “McDrive 24/7 open. Volgende afslag.”. Via deze reclame zorgt dit bedrijf ervoor dat men weet dat ze in de buurt zitten en dat heel veel mensen de afslag nemen om voor een tussendoortje. Als vereniging kunt u hetzelfde ook voor uw sponsors doen. Plaats een bord bij de uitgang van uw terrein en vermeldt hier de sponsors die in de buurt zitten. U kunt natuurlijk ook de achterkant van uw welkomstbord gebruiken. Dat is wel zo efficiënt!

Klik hier voor meer informatie.

Sponsors vinden. Waar begin je?

We schrijven vanaf nu elke maand een advies om u verder te helpen met uw sponsorbeleid. Deze adviezen zullen ook een plek krijgen in de Toolkit. Deze week het eerste advies: “Sponsors vinden, waar begin je?”. In dit advies gaan wij in op de 4 bronnen waar u het makkelijkste nieuwe sponsors kunt werven. Klik hier om dit advies te downloaden.

1 jaar AdsToSport: al meer dan 800 websites aangesloten

Het is inmiddels alweer een jaar geleden dat wij samen met Jaap Stockmann AdsToSport lanceerden. Terugkijkend kunnen we van een enorm succes spreken. Onze Social Enterprise is inmiddels actief op meer dan 800 websites, heeft vele duizenden euro’s aan extra inkomsten voor sportorganisaties opgeleverd, heeft aansprekende partijen als ABN AMRO en Interpolis als partner aan zich weten te verbinden en heeft campagnes mogen uitvoeren voor grote namen als NPO, Mercedes, Adidas en het Ministerie van Defensie. En het belangrijkste: de aangesloten clubs hebben geprofiteerd van nieuwe inkomsten. Neem bijvoorbeeld Hockeyclub KZ, die hebben in 10 maanden al bijna € 2.500,- verdiend aan AdsToSport, zonder daar zelf voor te hoeven verzetten.

Is uw verenigingen nog niet aangesloten bij AdsToSport? Onderneem dan snel actie. AdsToSport kent geen contracttermijn, u kunt dus starten en stoppen wanneer u wilt. Meer informatie en de mogelijkheid om u aan te melden vindt u hier.

De ToolkitTip

De toolkit bevat diverse standaardbrieven, voorbeelddocumenten en handleidingen. Deze documenten kunnen u bergen werk besparen. Het is zeker de moeite deze eens door te lopen. Als u met uw verenigingsinlog in het SponsorPortaal inlogt vindt u de Toolkit in het hoofdmenu.

Om de Toolkit extra onder de aandacht te brengen zullen wij elke maand een onderdeel van deze Toolkit uitlichten. Deze maand is dat het “Factsheet”. Een van de nieuwe ’tools’ die u helpen om de voordelen van digitaal adverteren via uw vereniging uit te leggen aan nieuwe sponsors.

Klik hier voor meer informatie.

Promoot De Grote Clubactie via het SponsorPortaal

Op 1 oktober gaat De Grote Clubactie weer van start. De actie levert deelnemende clubs jaarlijks een hoop geld op. Wist u dat het eenvoudig is om de lotenverkoop te stimuleren via het SponsorPortaal en NarrowCasting. Wij hebben hier alles voor klaarliggen. Doet u mee met De Grote Clubactie laat deze dan ook activeren in het SponsorPortaal. Meldt ze aan via het beheersysteem of stuur een mailtje naar info@sponsorvisie.nl. Binnen een dag staat de advertentie erop!

Wist u dat u zich ook nog steeds kunt aanmelden voor de Grote Clubactie? Aanmelden kan via www.clubactie.nl.

Mailing aan uw sponsors

Zoals u weet sturen wij een aantal keer per jaar een mail namens uw vereniging aan uw sponsors waarin wij uw sponsors wijzen op de kansen die actief sponsoren biedt. Deze week sturen wij weer een bericht. Dit bericht vindt u via de volgende link: Sponsortip: wissel uw uiting regelmatig

Indien u bij ons heeft aangegeven dat de mails niet aan uw sponsors dienen te worden verzonden zal dit uiteraard niet gebeuren. Het staat u vrij om onze tips zelf aan uw sponsors te verzenden. Komt u hier niet aan toe? Dan is het wel zo makkelijk als wij uw sponsors elke maand namens u de tip toesturen. Meldt u in dat geval aan voor de mailservice door een e-mail te sturen naar: info@sponsorvisie.nl.

Extra informatie via Social Media?

Klik hier om ons te liken op Facebook

Klik hier om ons te volgen op Twitter

En blijf op de hoogte!