SponsorMan Oktober 2021
Wervingstip van de SponsorMan: Verzekerd?
Per 1 januari van elk jaar kunnen mensen overstappen naar een nieuwe zorgverzekering. Dit kan behoorlijk wat geld schelen en het is hét acquisitiemoment voor de zorgverzekeraars. Vanaf september wordt er hier dan ook volop voor geadverteerd, maar de piek ligt het eind van het jaar en daarom is het nu een goed moment om met de lokale verzekeringsadviseur of verzekeraar contact op te nemen.
Maar er zijn meer ‘linkjes’. Heeft u bijvoorbeeld wel eens gedacht aan de promotie van een schade inzittendenverzekering? Niet? Maar rijden uw teams wel gezamenlijk naar uitwedstrijden? Dan is dit een mooie aanleiding om een sponsor aan u te binden.
De Consumentenbond noemt de schade inzittendenverzekering: “Geen noodzaak, wel nuttig”. Verzekeren kost een paar euro per maand. Klik hier voor de informatie op de website van de consumentenbond.
De Toolkittip van de SponsorMan: Black Friday
Black Friday wordt elk jaar groter en valt dit jaar op 26 november, net voor Sinterklaas. Bijna elk bedrijf heeft wel een leuke actie rond dit weekend. Het is dan ook een slim moment om je sponsors de gelegenheid te geven om een Black Friday actie te communiceren via de club in het weekend voorafgaand en het weekend van Black Friday. Bijvoorbeeld met een Black Friday actie-overzicht op de site een een flyer met alle acties op de bar. Jullie initiatief zal door de sponsors zeker worden gewaardeerd en kan nog voor extra inkomsten zorgen ook. Dit hoeft natuurlijk niet voor elke sponsor gratis te zijn.
De Toolkittip van de SponsorMan: Selecteren potentiële sponsors
Wil je nieuwe sponsors aan je vereniging binden? Dan is dit onderdeel van de Toolkit superinteressant. Het Advies Sponsors Selecteren leert jou vanuit welke sponsorbronnen je sponsors kunt werven en op welke manier je dit het beste kunt doen. Verplichte kost dus!
Successen: Crowdfunding DVSG en Obligatieplan Zeeverkenners en Wijkpaleis
Ook de afgelopen maand zijn er weer heel veel clubs succesvol geweest met een crowdfunding- of obligatiecampagne. Zo haalde DVSG al meer dan € 12.500,- op voor de verduurzaming van het clubhuis, hebben de Zeeverkenners St. Josef in 5 dagen € 30.000,- opgehaald met obligaties en staat de teller van Het Wijkpaleis uit Rotterdam na een ruime week al bijna op € 170.000,-. En daar zijn wij natuurlijk supertrots op.
Wil je zelf ook geld ophalen voor een specifiek doel? Geef dan even een belletje!
Extra informatie via Social Media?
Klik hier om ons te volgen op Twitter
Klik hier om ons te liken op Facebook
En blijf op de hoogte!