SponsorMan April 2020

De wervingstip van de SponsorMan: IJssalons

De coronacrisis maakt duidelijk hoe hard we elkaar nodig hebben. Clubs hebben lokale ondernemers nodig en lokale ondernemers ook clubs. We verwezen er al naar in onze vorige nieuwbrief. Deze maand dus maar meteen een concreet voorbeeld.

IJssalons hebben maar een half jaar om voor een heel jaar inkomsten te vergaren. De zomer is essentieel en door de coronacrisis is deze zomer lastiger begonnen dan ooit. De reguliere aanloop in de winkel is in deze tijd immers niet mogelijk. Al zit het weer de afgelopen tijd natuurlijk wel mee! Voor ijssalons is het van belang om mensen vroeg in het seizoen kennis te laten maken met hun product. Dan komen ze die zomer vaker terug. Daarom is het voor deze ondernemers van belang nu met potentiële klanten in contact te komen en juist dat is nu natuurlijk extra lastig. Maar als club kan je helpen. Jouw leden zijn potentiële klanten, dus: 1 + 1 = 2.

Klik hier voor meer informatie

De aandachtstip van de SponsorMan: Aandacht in moeilijke tijden

Gelukkig hebben we een aantal mooie voorbeelden voorbij zien komen. Mails van clubs aan hun sponsors om ze een hart onder de riem te steken in deze moeilijke tijden. Dat is toch het minste wat je kan doen? Mocht je dit nog niet gedaan hebben, dan vind je een voorbeeldbrief via deze link. Gewoon even doen! Juist de dingen die je doet die de sponsor niet verwacht maken de meeste indruk.

Klik hier voor meer informatie

SponsorTip 4: Voorkom verwarring

Het is belangrijk dat de sponsors ook daadwerkelijk voordeel halen uit de sponsoring van een club of vereniging. Op deze manier zullen ze namelijk langer verbonden blijven aan de vereniging en ontstaat er dus een win-win situatie: zowel de vereniging als de sponsor haalt voordeel uit de samenwerking. Om de sponsors hierbij te helpen zal er vanaf nu iedere maand een SponsorTip worden gegeven door de SponsorMan. U kunt deze tips doorsturen naar uw sponsors. Die zullen het waarderen dat er wordt meegedacht over het boeken van resultaten uit de sponsoring. Hierbij de tip van deze maand: Voorkom verwarring. 

Klik hier voor meer informatie

 

ToolkitTip: Advies potentiële sponsors selecteren

Ik schrijf de komende maanden een advies om u verder te helpen met uw sponsorbeleid. Deze adviezen zijn ook terug te vinden in de Toolkit. Deze maand het eerste advies: “Sponsors vinden, waar begin je?”. In dit advies ga ik in op de 4 bronnen waar u het makkelijkst nieuwe sponsors kunt werven.

Nieuws: Gymnastiekbond schiet verenigingen te hulp

Dutch Gymnastics biedt gymnastiekverenigingen met crowdfunding hulpmiddel tegen de financiële gevolgen van de coronacrisis.

De coronacrisis heeft grote gevolgen voor velen in het land. De allereerste prioriteit is natuurlijk de volksgezondheid en daarom is het goed dat er zo veel ingrijpende maatregelen genomen zijn. Maar het heeft ook een prijs.

Op talloze terreinen ontstaan nu tekorten, zo ook bij heel veel gymnastiekverenigingen. Verenigingen die een essentiële rol hebben voor de gymnastieksport en in onze maatschappij.

Om te voorkomen dat de schade te groot wordt en er misschien wel clubs in de moeilijkheden komen wil Dutch Gymnastics haar clubs helpen door een crowdfundingplatform beschikbaar te stellen in samenwerking met Crowdfundingvoorclubs.nl. Met een eigen platform van Crowdfundingvoorclubs.nl kunnen verenigingen geld inzamelen om de ontstane gaten te dichten. De bedoeling is dat de mensen die net iets meer kunnen missen kunnen voorkomen dat de financiële gevolgen door zullen werken in de contributies en zo ook de mensen treffen die het financieel al heel zwaar hebben.

Gymclubs kunnen no-cure-no-pay, dus zonder financieel risico, een eigen platform aanvragen en krijgen specifiek ondersteuning van de specialisten van Crowdfundingvoorclubs.nl. Ook krijgen ze tegen een gereduceerd toegang tot webinars om optimaal geïnformeerd en voorbereid met crowdfunding te kunnen starten.

Ook andere clubs kunnen van het goede werk van de KNGU profiteren. Wilt u ook crowdfunding inzetten om uw club financieel gezond uit de crisis te laten komen. Neem dan gerust contact op.

Extra informatie via Social Media?

Klik hier om ons te volgen op Twitter

Klik hier om ons te liken op Facebook

En blijf op de hoogte!